سیدعباس میری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ستادملی کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقابله با شیوع ویروس کرونا، واحدهای صنفی غیرضروری می‌باید تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل و از ادامه فعالیت خودداری کنند.

وی اظهار کرد: براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با شیوع ویروس کرونا، فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مرد، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی فروش‌ها، قصابی، مرغ فروشی و ماهی فروش‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشندگان لبنیات، نانوایی‌ها، تعمیر و تأسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، پخش دارو و مواد غذایی، داروخانه‌ها و مراکز تأمین آمبولاس مجاز است.

وی تصریح کرد: دیگر واحدهای صنفی که در لیست اعلام شده، اسامی آنان وجود ندارد، واحد غیرضروری بوده و اجازه فعالیت ندارند و باید نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

میری گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای صنفی مرکز شهر ورامین تعطیل شده‌اند ولی برخی از مغازه‌ها در حاشیه شهر، بدون توجه به اخطاریه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد که به منظور جلوگیری از فعالیت آنان، طرح تشدید نظارت با حضور اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و واحدها متخلف پلمب گردیدند.

وی افزود: طی دو روز گذشته، ۳۵ واحد صنفی متخلف پلمب و از فعالیت آن‌ها طی یک‌ماه آینده ممانعت به عمل خواهد آمد.

ورامین بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی دارد.

بر اساس اعلام رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.