دکتر «ابوذر صباغی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقلام قاچاق با مشارکت نیروی انتظامی، ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و نماینده دادستانی در جریان بازدیدهای مشترک از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور،مراکز فروش کالای آرایشی و بهداشتی و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی کشف شده است.
وی اظهار داشت: 90 بازدید از داروخانه های خصوصی و 20 بازدید از عطاری های شهرستان در سال جاری توسط کارشناسان انجام شده که منجر به کشف 2 هزار و 300 قلم دارو و کالای قاچاق غیر مجاز و 200 لیتر عرقیات تاریخ گذشته شد.
سرپرست مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین، ارزش کالاهای قاچاق سلامت محور را 640 میلیون ریال بیان کرد و افزود: اقلام قاچاق کشف شده شامل طیفی از داروهای شیمیایی، انواع داروهای مخدر و روانگردان، داروهای گیاهی، عرقیات سنتی، مکمل‌های غذایی و رژیمی است.
دکتر صباغی افزود: 133 مورد بازرسی از 60 مرکز فروش کالای آرایشی و بهداشتی در این مدت انجام شد که 810 قلم کالای قاچاق به ارزش 44 میلیون ریال کشف شد.
وی ادامه داد: 6 مرکز عرضه تجهیزات پزشکی در خمین فعال است که 9 مورد بازرسی از این مراکز انجام شده که 39 قلم داروی قاچاق به ارزش 30 میلیون ریال کشف شده است.
وی گفت: 247 مورد بازدید نیز امسال از کارگاه های تولیدی خمین انجام که در این راستا 53 تذکر کتبی به متخلفان داده ، 17 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد و 93 مورد نمونه گیری انجام شده است.
سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با کیفیت زندگی و سلامت اقشار جامعه ارتباط دارد و از همین رو وزارت بهداشت نظارت و حساسیت ویژه ای بر این بخش دارد.
دکتر صباغی بیان کرد: ورود هرگونه کالای سلامت محور از جمله داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، مکمل های دارویی در مراکز غیر مجاز ممنوع است.
شهرستان خمین دارای 6 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.