محمدعلی اسفنانی روز دوشنبه در دومین جلسه مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تاکنون قیمت تمام شده لبنیات را اعلام نکرده است افزود: شرکت‌های تولیدکننده محصول های لبنی، 38 قلم کالا را تولید می‌کنند که نرخ سه قلم آن نظیرشیر، ماست و پنیر باید به صورت سالانه توسط سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنند تعیین قیمت شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چهار سال گذشته قیمت شیر 750 تومان بوده، سال گذشته به شکل توصیه‌ای اعلام کردند که قیمت مواد لبنی با دو هزار و 500 تومان عرضه شود که البته اکنون با قیمت چهار هزارو 700 تومان در بازار به فروش می‌رسد و تا زمانی که این نقایص برطرف نشود مشکلات باقی است.
اسفنانی تصریح کرد: ظرف 10 روز سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت تمام شده شیر را برای مصرف کنندگان باید اعلام کند تا اگر کارخانه ها و شرکت ها بیشتر از نرخ مصوب کالای خود را فروختند جریمه شوند.
وی گفت: در6 ماهه گذشته یکهزارو 585 اکیپ بازرسی به بازار اعزام شدند که 10 هزارو 333 مورد بازرسی صورت گرفت و از این میزان 269 واحد متخلف شناسایی شدند.

*460 میلیارد ریال ارزش ریالی کالاهای احتکار شده در استان تهران است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت تهران استان نیز در این نشست با اشاره به ارزش ریالی کالاهای احتکار شده در استان گفت: 6 هزار و 104 مورد بازرسی در زمینه احتکار از انبارها و سردخانه‌های تهران و شهرستان‌های تابعه انجام شده که ارزش ریالی آن‌ها 460 میلیارد ریال برآورد شده است.
یدالله صادقی با اشاره به میزان بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی کالا و خدمات در سطح استان تهران توسط بازرسان اداره صنعت و معدن اظهار داشت: پنج هزار و 222 مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا در تهران و 25 هزار و 328 مورد در شهرستان‌های استان انجام شد.
وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا یک هزار و 351 پرونده تشکیل و 125 هزار میلیارد ریال نیز ارزش تخلفات در حوزه قاچاق برآورد شده است ضمن اینکه 9 هزار و 645مورد بازرسی در حوزه آرد و نان انجام شده که دو هزار و 267 پرونده تشکیل شده و چهار میلیارد ریال جریمه تخلفات برآورد شده است.
تهرام/3036/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.