به گزارش ایرنا، روح الله غلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان ایلام از نظر قاچاق کالا در زمره استان های سطح ۳ با حداقل قاچاق کالا است.
وی با اشاره به کشفیات قاچاق کالا در سال جاری در گمرک شهرستان مرزی مهران افزود: در این مدت ارزش کل پرونده های کشف شده حدود 20 میلیارد و 691 میلیون ریال برآورد شده است.
مدیرکل گمرک ایلام تاکید کرد: همچنین در این خصوص تعداد 14 فقره پرونده به دادسرا و تعداد 24 فقره نیز به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
به گفته غلامی بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران، دارو و تجهیزات پزشکی، آهن آلات، سوخت نفت و گاز و زیورآلات بوده است.
وی تصریح کرد: قاچاق کالا در مرز و گمرک مهران معمولا از داخل کشور به خارج از کشور صورت می گیرد و تاکنون قاچاق کالا بیرون از مرز به داخل کشور نداشتیم.
غلامی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده، افزود: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می شود.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.