اسکندر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرونده‌ها در زمینه کالا و خدمات، تخلفات بهداشتی و پزشکی و قاچاق کالا و ارز بوده که در این اداره رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
وی به نحوه طرح شکایات مردمی در اداره تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع اختصاصی و شبه قضایی در بدنه دولت فعالیت می کند و وظیفه آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی در سه حوزه صنفی، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز است.
رییس اداره تعزیرات حکومتی پلدختر گفت: در حوزه کالا و خدمات رسیدگی به پرونده های گرانفروشی تقلب ، احتکار ،عرضه خارج از شبکه و کم فروشی به عهده این اداره است.
محمدی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه بهداشت علاوه برعرضه کالاهای غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته رسیدگی به تخلفات موسسات پزشکی غیرمجاز و پزشکی مجاز فاقد پروانه کار از سوی وزارت بهداشت، خودداری بیمارستانها از پذیرش بیماران، گران‌فروشی و دریافت وجه اضافه و یا زیرمیزی و غیره را رسیدگی می کنیم.
وی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات نگهداری، حمل و عرضه کالاهای قاچاق مجاز و مجاز مشروط ، یارانه‌ ای و تخلفات ارزی رسیدگی می‌کند.
رییس اداره تعزیرات حکومتی پلدختر به عملکرد هفت ماهه سازمان تعزیزات حکومتی در شهرستان پلدختر پرداخت و خاطرنشان کرد:آمار رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات 126 پرونده وارده دارد که 118 پرونده مختومه شده و هشت پرونده باقی مانده است.
وی به پرونده های قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: از 236 پرونده وارد216پرونده مختومه شده است.
رییس اداره تعزیرات حکومتی پلدخترگفت: مبلغ محکومیت ریالی در حوزه رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات 17میلیون و 390 هزار ریال ، در حوزه محکومیت ریالی پرونده های قاچاق کالا و ارز ، مبلغ 11 میلیارد و 435 میلیون و 456 هزار و 836 ریال می باشد.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.