بهمن عشایری روز پنجشنبه اظهار داشت: در راستای ادامه خدمات درمانی پناهندگان جمعی حاضر در کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی از طریق وزارت بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی و براساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای پنجمین سال پیاپی تمامی اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از سوی وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر هستند را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه تاریخ اعتبار دفترچه بیمه این گروه از پناهندگان از زمان صدور به مدت یک سال خواهد بود، تصریح کرد: دفاتر پیشخوان تنها در موارد صدور دفترچه، مجاز به اخذ کارمزد بوده و لذا وصول هرگونه وجه اضافه به هر دلیل فاقد وجاهت و قابل پیگیری است.
به گفته عشایری، تمامی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت باید جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت که دارای گیشه بیمه سلامت هستند، مراجعه کنند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین اضافه کرد: بیماران خاص به طور رایگان بیمه و دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده و در بیمارستان‌های دولتی تحت درمان قرار می‌گیرند و مابقی اتباع خارجی نیز برابر دستورالعمل‌های ابلاغی به دفاتر  پیشخوان مراجعه و روند ثبت نام را طی کنند تا دفترچه درمان آنان از طرف بیمه سلامت صادر شود. 
اتباع خارجی می‌توانند با دردست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام کارت آمایش، کارت هویت یا برگه تردد، کارت بانکی برای پرداخت هزینه‌ها در محل ثبت‌نام با رسید بانکی پرداخت هزینه‌ها، یک قطعه عکس سه در چهار مراحل دریافت دفترچه بیمه سلامت را طی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.