منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ایستگاه‌های مستقر در جاده‌های اصلی و فرعی استان و پلیس‌ راه‌های استان، آزمایش‌های اولیه و غربالگری بیماری کووید-۱۹ انجام می‌شود و افراد مشکوک به ابتلا به ویروس به سوی کمپ‌های برقرار شده، هدایت می شوند.

وی اضافه کرد: این ایستگاه‌ها با مشارکت نهادهایی مانند هلال احمر، نیروی انتظامی، راهداری، شهرداری و دهیاری ها فعالیت می‌کنند تا میزان احتمال ویروس کرونا به حداقل کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در اکیپ‌های شبانه روزی مقابله با کرونا فعال در استان، نهادهای نظامی و نیروهای مسلح هم سهیم هستند، گفت: ریشه کنی این بیماری و بازگشت به زمان عادی نیازمند مشارکت همگانی و مسوولیت پذیری مردم برای ماندن در خانه است.

مدیرکل مدیریت بحران  استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۶۴۰ تیم در استان برای اجرای عملیات ضدعفونی و مقابله با ویروس، تصریح کرد: اماکن عمومی، عابربانک‌ها و هر محلی که احتمال وجود ویروس در آن بالاست بوسیله مواد ضدعفونی کننده استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت سم‌پاشی می شود.

شیشه‌فروش با تاکید بر ماندن در خانه برای هم استانی‌ها و سایر هموطنان اظهارداشت: سفر درون استانی و سفر از دیگر استان‌ها به داخل استان مخاطرات جدی کرونا و سیلاب را به دنبال دارد، لذا از مردم می‌خواهیم از مسافرت به این خطه بپرهیزند و سفرهای شهرستان به شهرستان هم لغو شود.

وی خاطرنشان کرد: هر اکیپ و هر گروه فعال در سطح استان دارای پروتکل بهداشتی و اجرایی مورد تایید نهادهای متولی است تا عملیات پزشکی و حفظ سلامت با استاندارد مورد نیاز انجام گیرد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

این خطه با گستره ای به پهنای ۱۰۷ هزار کیلومتر یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است اما در بهار ۹۹ به دلیل شرایط خاص در کشور و شیوع ویروس کرونا همچون سایر نقاط، هیچ خدمات مسافرتی نوروزی در این خطه ارایه نمی شود.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر بدلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بطور متوسط روزانه بین ۹۰ تا ۱۲۰ مورد جدید مثبت از نتایج آزمایشگاه ابتلا به کرونا در ۲۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارش می‌شود.

تاکنون ۸۰۰ تَن از بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان(جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند، در مجموع، حدود ۵۰ درصد از مبتلایان قطعی کرونا در این استان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.