به گزارش ایرنا، مسلم آشوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قرارداد پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی که با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و سازمان بیمه سلامت ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منعقد شده به مدت یک سال از هفتم اسفند 95 لغایت ششم اسفند 96 تمدید شد.
وی با بیان این که مدت قرارداد قبلی 5 ماه بود و دفترچه ها تا ششم اسفند 95 اعتبار داشت، افزود: بنابر این پایان اعتبار دفاتر بیمه ای تمام بیمه شدگان یکسان خواهد بود به نحوی که بیمه شدگان تا پایان مدت قرارداد، امکان بهرمندی از خدمات سلامت را خواهند داشت.
آشوری یادآور شد: خانواده های اتباعی که در قرارداد قبل موفق به اخذ دفترچه نشده اند می توانند با توجه به قرارداد جدید برای صدور دفترچه مراجعه و دفترچه بیمه خودرا دریافت کنند.
به گفته وی اتباع خارجی به لحاظ پوشش بیمه ای در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار می گیرند و به گروه بیماران خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می شوند که حق سرانه گروه اتباع خارجی بیمار خاص و آسیب پذیرو خانواده های آنان توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می شود.
وی همچنین تاکید کرد: اتباع بیگانه غیر آسیب پذیر خودشان مسئول پرداخت حق بیمه سرانه ماهانه به مبلغ هر نفر 378 هزار و 889 ریال با رعایت شرط خانوار هستند.
آشوری در خصوص تشخیص و هویت اتباع نیز تصریح کرد: هویت پناهندگان و اتباع افغان، با کارت آمایش10و 11 و در صورت همراه نداشتن آن با برگ تردد سبزرنگ و نیز پناهندگان عراقی با کارت هویت 9و10 احراز می شوند.
وی با اشاره به چگونگی پذیرش اتباع خارجی نیز، افزود: دفترچه بیمه سلامت اتباع خارجی صرفا در مرکزهای دولتی دانشگاهی قابل قبول است و از این دفترچه هم در بخش بستری، بستری موقت و سرپایی می توانند، استفاده کنند.
به گفته وی، اگر ویزیت بیماران اتباع خارجی تحت پوشش در مرکزهای دولتی دانشگاهی انجام شده باشد و مهر این مرکزها را داشته باشد، دارو را می توانند در داروخانه های خصوصی دریافت کنند اما اگر بیمه شده به مرکزهای خصوصی، خیریه و حتی عمومی دولتی غیردانشگاهی مراجعه کند، نسخه و آزمایشهای بیمار تحت پوشش غیرقابل قبول خواهد بود.
آشوری همچنین یادآور شد: با هماهنگی های بعمل آمده این افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیت زمانی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت با در دست داشتن کارت های آمایش معتبر خود و خانواده هایشان به دفترهای پیشخوان دولت واقع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مراجعه و پس از صدور دفترچه از خدمات بستری ، بستری موقت و سرپایی در بیمارستانهای دولتی بهره مند شوند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.