به گزارش ایرنا، سیوانکا داناپالا شنبه در آیین بهره برداری از آموزشگاه 12 کلاسه امیرکبیر ویژه آموزش دانش آموزان اتباع خارجی در شیراز افزود: آموزش دانش و مهارت می تواند علاوه بر ارتقای کیفیت زندگی، نوعی هوشیاری ایجاد می کند و مانع از پیش داوری و نگرش های منجر به درگیری می شود.
وی اظهار کرد: بهترین خاطرات من در زمان خدمت در ایران مربوط به آیین های بهره برداری از مدارس است و آن زمانی است که همه اداره ها و دستگاه ها برای به ثمر نشستن یک طرح گردهم می آیند.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: با وجود دشواری های فرارو در زمینه جمع آوری کمک ها از کشورهای مختلف، مصمم هستیم که حمایت از طرح های مربوط به پناهندگان را گسترش دهیم و در گزارشی که هفته آینده در سازمان ملل درباره وضعیت پناهندگان در ایران ارائه می دهم به این موضوع خواهم پرداخت.
عملیات ساخت آموزشگاه امیرکبیر شهریورماه امسال با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی آغاز شده بود.
این آموزشگاه با هزینه اعتباری افزون بر 9 میلیارد ریال در مدت چهار ماه به بهره برداری رسیده و امکان تحصیل 700 دانش آموز را فراهم کرده است.
به گفته مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، 110 هزار نفر از اتباع خارجی به صورت مجاز در این استان زندگی می کنند و 30 هزار نفر از جامعه دانش آموزی استان را فرزندان پناهندگان تشکیل می دهند.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.