دکتر علیرضا طارمی ها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا ابعاد ناشناخته زیادی دارد، اما آنطور که مشخص است این ویروس فعلا کاری با کودکان ندارد و تنها بزرگسالان را درگیر می‌کند.

وی تاکید کرد: در کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و از نظر بیماری های زمینه ای مشکل دارند باید احتیاط های لازم صورت بگیرد، چون روش درمانی مطمئن و قطعی وجود ندارد و  تعداد مرگ و میر و عوارض بیماری بسیار بالاست.

فوق تخصص عفونی کودکان اظهار داشت: هم اکنون هیچ مورد تایید شده به بیماری کرونا در کودکان قزوینی مشاهد نشده و موارد مشکوکی که چند روز گذشته آزمایش گرفته شده خوشبختانه مثبت نبوده است .

طارمی ها ادامه داد: کودکان به دلیل جنب و جوش فراوان که در منزل دارند و به دلیل تماس مکرر با وسایل و بزرگسالان می توانند ناقل ویروس باشند و باید توصیه های پزشکی در این افراد رعایت شود.

وی در راستای جلوگیری از ابتلای کودکان به بیماری با بیان اینکه باید مراقبت‌های لازم از آن‌ها انجام شود، از خانواده ها خواست ، هشدارهای بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا را جدی بگیرند و در طول این مدت از حضور کودکان در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنند.

این متخصص عفونی کودکان تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می‌شود، به والدین و کودکان توصیه می‌کنیم پیش از اینکه دست‌های خود را به چشم، دهان و بینی بزنند حتما با مایع دستشویی و آب بشویند.

وی یادآور شد: تغذیه مناسب از جمله راه‌های مهم حفظ سلامتی است و استفاده از مواد پروتئینی و ویتامین ها بسیار حائز اهمیت است و در مورد کودکان شیرخوار حتما از شیر مادر تغذیه شوند چرا که شیر مادر جنبه حفاظتی برای آنها دارد .

طارمی ها تاکید کرد: خانواده ها به اطلاعیه های بهداشتی که از طریق رسانه های عمومی به مردم گزارش می شود را با جدیت دنبال کنند و از سفرهای بی مورد اکیدا پرهیز شود و همچنین بهداشت تغذیه ای در کنار بهداشت تنفسی در خصوص اطفال بیشتر مورد توجه قرار دهند.

تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تا روز جمعه، ۱۶ اسفندماه در استان قزوین به ۱۷۶ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.