به گزارش خبرنگار مهر، طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با معرفی داراب بیرنوندی به عنوا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این استان عملیاتی شد.

در این مراسم که روز یکشنبه با حضور حمیدرضا جانباز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، سعید چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، فرهور مدیر نیروگاه شهید رجایی، نیری مدیرعامل تأمین اجتماعی، بابایی مدیر درمان و جمعی از کارشناسان و کارکنان این شرکت برگزار شد از خدمات علی علیزاده مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قزوین که به افتخار بازنشستگی نائل شده است تجلیل شد.

حمیدرضا جانباز در مراسم معارفه اولین مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین در اجرای طرح یکپارچه سازی که در سالن اداره برق قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گام بلندی در راستای ارتقای خدمات به مردم است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در سال ۶۹ یک حرکت جدید با تأسیس شرکت آبفا شکل گرفت و در جای خود در میان کشورهای پیشرفته و صاحب نام زبانزد شد و با همه مشکلات ناشی از تحریم و کمبود منابع آبی در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت کشور تحت پوشش آب سالم و بهداشتی قرار دارد.

وی اضافه کرد: همه استانداردهای سخت گیرانه رایج دنیا در ایران رعایت می‌شود و این امر مهم در سایه توسعه نیروی انسانی ماهر و دانش موجود در بخش آب و فاضلاب در میان شرکت‌های مهندسی و وزارتخانه به ایجاد تحول در این صنعت منجر شده است.

ساخت ۹۸ درصد تجهیزات صنعت آب در کشور

جانباز یادآور شد: ۹۸ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت آب در داخل کشور ساخته می‌شود وبا توجه به محدودیت واردات و نقل و انتقالات در این عرصه کوچک‌ترین مشکلی نداریم البته تنها در بخش صنعت شیرین سازی آب یک سری مشکلات جزئی هست که نمونه صنعتی آن ساخته شده ولی چون بازار محلی و تولید آن محدود است صرفه اقتصادی ندارد و به آن ورود نکرده ایم.

وی اظهار داشت: در بخش فاضلاب و تثبیت لجن که یک صنعت «های تک» محسوب می‌شود کمی به خارج وابستگی داریم اما با اتکا به توان مهندسان داخلی در محور مربوط به دانش و فن آشغال گیر بی نیاز هستیم.

جانباز اضافه کرد: اختصاص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی از رویدادهای خوبی بود که طرح‌های ما را تسریع کرده است و امیدواریم با ادغام انجام شده هارمونی مناسبی بین شهر و روستا ایجاد شود.

وی یکپارچه سازی را طرح مناسبی دانست و یادآور شد: با این طرح بخش زیادی از دغدغه‌های همکاران شرکت آبفای روستایی حل می‌شود که این موضوع در قراردادها دیده شده و از نگاه مردم هم این ادغام ارزشمند است و منجر به خدمات رسانی بهتر می‌شود زیرا از نیروی انسانی کارآمد به خوبی بهره می‌گیریم.

۹۸ درصد مردم کشور تحت پوشش آب و فاضلاب شهری هستند

جانباز اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های استاندارد در حال حاضر ۹۸ درصد مردم تحت پوشش هستند و سرانه بهره مندی روستایی در قزوین ۸۶ درصد و در کشور ۷۸ درصد است.

وی گفت: در شرایطی که یک میلیارد نفر از مردم جهان سرویس بهداشتی انفرادی ندارند ما در ایران دنبال بک شبکه فاصلاب مدرن هستیم که هم پساب و هم فاضلاب را در شهر و روستا تحت پوشش قرار می‌دهد که این کار گام ارزشمندی در سلامت و بهداشت مردم است.

جانباز افزود: یکپارچه سازی فرصتی برای شکوفایی خدمات و اعتلای نیروی انسانی در شرکت‌های آب و فاضلاب است.

طرح جامع آب استان قزوین تهیه شود

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت این منطقه پیش نهاد می‌شود طرح جامع آب از محل آب‌های سطحی برای تأمین منابع پایدار در استان قزوین تهیه شود و ما نیز به عنوان یک الگوی عملی حمایت اعتباری لازم را از آن خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تقدیر از خدمات مدیران سابق و فعلی در استان قزوین گفت: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شرکت‌های موفق و کارآمد و الگو در کشور است و آقای بیرنوندی سابقه فعالیت و مدیریت در آب روستایی و شهری را دارند و در دوره مدیریت در طرح یکپارچه سازی هم انتظار داریم از همه نیروهای مستعد استفاده کنند و قزوین بتواند در این طرح نیز یک الگوی موفق باشد.

در ادامه ضمن تشکر از علی علیزاده مدیرعامل سابق، داراب بیرانوندی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین (پس از یکپارچه سازی) معرفی شد.

بیرنوندی پیش از ادغام به عنوان مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان قزوین فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.