حمیدرضا کشفی روز سه شنبه در آیین معارفه نخستین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی پس از ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اظهار داشت: ساکنان سه هزار روستای دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.  

وی درباره یکپارچه سازی وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: این یکپارچه سازی تاکنون در هشت استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸ درصد از روستاییان خراسان شمالی از آب سالم بهره مند هستند، افزود: با تلاش های انجام شده، بهره مندی روستاییان خراسان شمالی از آب سالم ۲ درصد از میانگین کشوری آن بالاتر است.

کشفی خاطرنشان کرد: شاخص بهره مندی شهروندان در نقاط شهری کشور از آب سالم هم ۱۰۰ درصد است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب درباره خدمات بخش فاضلاب در شهرهای کشور، گفت: اکنون بیش از ۵۲ درصد از جمعیت شهری کشور از خدمات فاضلاب بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: اکنون ۲۲۸ تصفیه خانه در سطح کشور در حال بهره برداری است و در شبانه روز،  ۱۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده تولید می شود.

کشفی اظهار داشت: اقدمات انجام شده در بخش آب و فاضلاب کشور نشان از پویایی این صنعت دارد که با وجود تمام مشکلات،  آب و فاضلاب، حرکت رو به جلو داشته است.  

وی خاطرنشان کرد: با این وجود،  هنوز ساکنان پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور آب سالم و بهداشتی ندارند و شبکه های آب در ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، اجرا شده اما ما نگران نبود منابع پایدار آبی در این مناطق هستیم.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: تابستان امسال، ساکنان حدود ۶ هزار و ۸۰۰ روستای کشور با تانکر و به صورت سیار آبرسانی شدند.  

کشفی درباره یکپارچه سازی وظایف شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: این اقدام گامی برای توسعه متوازن شهری و روستایی و همگون کردن نظام توسعه کشور است، و در سال های گذشته،  این پیگیری انجام شد اما تمام راهکارهای قانونی طی نشده بود و بر این اساس به نتیجه نرسید که امسال محقق شد.

وی گفت: با این اقدام، مردم روستاها از خدمات بهتر بهره مند می شوند، البته این حرف به این معنا نیست که در روستاها تلاشی انجام نشده است بلکه بیش از آنچه انتظار می رفت کار شده است اما با یکپارچه سازی،  دسترسی روستاییان به خدمات بهتر می شود.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب تصریح کرد: ارتقای کیفیت خدمات با کمترین هزینه ها، از مهم ترین اهداف در نظام یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی است.  

در این آیین، غلامحسین ساقی به عنوان نخستین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بعد از ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی معرفی شد.  

همچنین از خدمات حمید روشن روان، مدیرعامل پیشین و رمضانعلی حسن زاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی قدردانی شد.  

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها داشته و نیز بیش از ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.