به گزارش خبرنگار مهر، شاهین پاکروح بعدازظهر چهارشنبه در آئین معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه میزان خدمت رسانی از بدو تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب تا کنون رشد چشم گیری داشته، گفت: در حال حاضر فعالیت‌ها در سه حوزه نرم افزاری، سخت افزاری و مغز افزاری انجام می‌شود که این نوع فعالیت‌ها ما را به سمت تحقق شاخص‌های از پیش تعیین شده و تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار هدایت می‌کند.

شاهین پاکروح ادامه داد: در ابتدای تأسیس شرایط مناسبی را به لحاظ پایداری آب نداشتیم و در بسیاری از استان‌ها با مشکلات عدیده مواجه بودیم در حالی که تعداد تصفیه خانه‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون از ۲۷ مورد به ۱۵۴ مورد رسیده است.

تولید آب از ۱.۱ میلیون متر مکعب در روز به ۱۲ میلیون متر مکعب رسیده است

وی با بیان اینکه در حوزه تولید آب نیز از ۱.۱ میلیون متر مکعب تولید در روز به ۱۲ میلیون متر مکعب رسیدیم، عنوان کرد: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب نیز از ۴ مورد در ابتدای تأسیس شرکت به ۲۳۲ مورد در حال حاضر رسیده است.

پاکروح با تاکید بر اینکه باید نفوذ خدمات را هرچه بیشتر افزایش دهیم، بیان کرد: خوشبختانه با عنایت رهبری، مجلس و دولت و همچنین با تأمین منابع از محل ردیف ملی و اعتبارات متمرکز؛ توانستیم بیش از ۷.۲ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور را به منابع آب پایدار متصل کنیم و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جمعیت روستایی تحت پوشش به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر با کاهش نزولات جوی مواجه بودیم، گفت: کاهش سطح ریزش‌های جوی بر کمیت و کیفیت منابع آب اثرگذار بود که به همین دلیل در تأمین آب شهر همدان از استان‌ها و حوزه‌های هم جوار بهره گرفتیم.

نیازمند آگاهی بخشی به مشترکین هستیم

شاهین پاکروح با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند آگاهی بخشی به مشترکین هستیم، اظهار داشت: با آگاهی بخشی به مشترکین می‌توان مدیریت مصرف و تقاضا را کنترل کرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید با توسل به برنامه‌های استراتژیک، گام دوم را که به معنای افزایش مقبولیت اجتماعی است بلند برداریم؛ یادآور شد: آنچه ما را به نتیجه مطلوب می‌رساند رضایتمندی مردم است.

وی با اشاره به اینکه هنوز در میانه راهِ ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای هستیم، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد شهرها و کمتر از نیم درصد روستاها به زیرساخت‌ها مجهز است که باید در این رابطه با جذب اعتبارات مورد نیاز خدمت رسانی را ارتقا دهیم و همه باید بدانیم که خدمت رسانی به مردم توقف ناپذیر است.

وی ادامه داد: صنعت آب و برق صنایعی بهره برداری محور هستند و در بخش شرکت آب و فاضلاب دارایی ما ۵۰ هزار میلیارد تومان است که سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان منابع دولتی و ۳ هزار میلیارد تومان منابع غیردولتی به مجموعه ما تزریق می‌شود که چنانچه برنامه ریزی منسجمی را در حوزه نگهداری تأسیسات نداشته باشیم با چالش مواجه خواهیم شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: امروز در صنعتی مشغول به فعالیت هستیم که خدمات در آن لیتر بر ثانیه است و خط قرمز ما بهداشت و سلامت مردم است.

وی بیان کرد: امیدوارم با ادغام دو مجموعه آب و فاضلاب شهری و روستایی، همکاران ما با قوت و شدت بیشتری به ارائه خدمت مشغول شوند.

آبفا و آبفار به دور از حاشیه کار کردند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه همه با هم در روز جمعه در پای صندوق رأی حضور پر شور خواهیم داشت، اظهار کرد: مردم باید بر سرنوشت خود حاکم باشند.

محمودرضا عراقی با اشاره به اینکه باید از مدیرعامل سابق آب و فاضلاب روستایی استان همدان قدردانی کرد و ادامه داد: مهندس هاشمی یکی از بهترین مدیران استان همدان است و ارزیابی‌ها هم این موضوع را نشان می‌دهد.

وی افزود: آب و فاضلاب شهری و روستایی در همدان با هم متحد هستند و به دور از حاشیه کار می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.