قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح سامانه تامین آب سلماس اظهار داشت: در اوایل انقلاب ٢٧ مورد تصفیه‌خانه در شهرهای کشور وجود داشت که این تعداد هم اکنون به بیش از ١۵٠ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: ٢٨ تصفیه‌خانه جدید دیگر نیز به همت دولت تدبیر و امید هم‌اکنون در دست احداث است که تا پایان کار این دولت در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: شمار تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری نیز در ابتدای انقلاب تنها چهار مورد بود که این تعداد در حال حاضر به ٢٣٢ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اجرای نهضت سدسازی در کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و احداث سدهای ملی در کشور نیز اظهار داشت: در ابتدای انقلاب ١٩ سد ملی در کشور وجود داشت که این رقم اکنون به ١٨٢ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب و فاضلاب روستایی در کشور ٩٠٠ هزار نفر بود گفت: با تلاش این دولت این رقم در حال حاضر به هفت میلیون و ٢٠٠ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید تعداد روستاییان بهره‌مند از شبکه آب و فاضلاب روستایی به ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: امسال ۶ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان طرح در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده است که این نشان از عملکرد مناسب دولت در این استان حکایت دارد.
محمدمهدی شهریاری ادامه داد: تمام کشور به صورت یه کارگاه برای توسعه و آبادانی در تلاش هستند تا عقب‌ماندگی‌ها رفع شود.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی امروزه در شاخص‌های توسعه از جمله گاز در بخش روستایی به ٧١ درصد، آب روستایی به ٧۶ درصد و برخورداری از تخت بیمارستانی به ١.۶ درصد رسیده است.
در ادامه این مراسم سامانه تامین آب شهرستان سلماس همزمان با ششمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع‌آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.