علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی، استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر را از برنامه‌های کلان استان دانست و افزود: در صورت نهایی شدن این پروژه تمامی متقاضیان راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی به این شهرک هدایت خواهند شد.

وی اظهار داشت: در کارگروه زیربنایی استان و با پیشنهاد شرکت شهرک‌های صنعتی یک هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی برای احداث شهرک انرژی پیشنهاد و در نظر گرفته شد تا امکان اتصال به خطوط نیرو و احداث پست برق در آن نیز وجود داشته باشد.

این مسوول اضافه کرد: در این راستا جلسات متعددی برگزار و مکان‌یابی‌های لازم نیز به عمل آمده و برای تایید نهایی اراضی مورد نظر جهت واگذاری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان به هیات دولت ارسال شد.

به گفته فرخزاد، طرح احداث شهرک انرژی ضمن اشتغالزایی مناسب در منطقه به کاهش مصرف انرژی برق، استفاده از انرژی‌های پاک، جلوگیری از تجاوز به حدود اراضی کشاورزی و استفاده بهینه از منابع ملی منجر می‌شود.

این مسوول عمرانی یادآور شد: درخواست متقاضیان بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان قزوین باید پس از بررسی‌های اولیه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در کمیته فنی مطرح و در اسرع وقت در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.

فرخزاد با بیان اینکه در چشم‌انداز اولیه این شهرک یک هزار هکتار زمین در نظر گرفته‌ شده که ۵۰۰ مگابایت برق با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این به تولید می‌رسد، افزود: با احداث این شهرک همچنین فضاهای جانبی برای آن در نظر گرفته شده و نصب بیت کوین‌ها نیز با نظر مهندسان مشاوران طراحی و اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: شهرک انرژی قزوین پس از آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های لازم در آن آماده جذب و استقرار سرمایه گذاران در زمینه تولید انرژی‌های نو خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.