«مصطفی آمره» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این منابع مالی برای اجرای عملیات برق‌رسانی، گازرسانی، اصلاح شبکه‌های آب‌، تامین روشنایی، زیرسازی و آسفالت م خیابان‌ها و محوطه‌سازی نواحی و شهرک‌های صنعتی در سال جاری هزینه شده است.

وی ادامه داد: مجموعه قراردادهای زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی از محل اعتبارات داخلی این شرکت در سال جاری ۸۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال جذب و بقیه نیز تا آخر سال جذب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: اگر چه شهرک‌های صنعتی خیرآباد، ساوه و زرندیه بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران است اما، تامین زیرساخت برق، گاز، آب و راه دسترسی، زیرسازی و آسفالت معابر شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان و ارایه مشوق های مختلف می‌تواند انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند که این مهم در دستور کار قرار دارد.

آمره اظهار داشت: ۶۰ واحد تولیدی جدید امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی ایجاد شده که تا کنون بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی فراهم کرده است.

وی گفت: ۱۹۰ قرارداد واگذاری زمین به میزان ۱۳۶ هکتار امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هدفگذاری شده که تا کنون ۱۵۵ قرارداد منعقد و ۹۰ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده و این شرکت در تمامی شاخص‌ها از برنامه‌ مصوف جلوتر است.

۳۰ هزار نیروی انسانی در ۲ هزار و ۹۶۴ واحد صنعتی در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.