«مصطفی آمره» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گازرسانی به شهرک های صنعتی خمین، دلیجان، مامونیه، کاوه ساوه، ایبک آباد و عملیات آبرسانی و تکمیل طرح های تصفیه خانه های شهرک های صنعتی خمین، دلیجان از مهمترین طرح های برنامه ریزی شده در شهرک های صنعتی استان مرکزی برای سال جاری است.
وی ادامه داد: عملیات برق رسانی و طرح های روشنایی و زیرسازی و آسفالت معابر و محوطه سازی در شهرک ها و نواحی مختلف استان مرکزی از دیگر برنامه های شهرک های صنعتی در سال جاری است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: اگر چه شهرک های صنعتی خیرآباد، ساوه و زرندیه بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران است اما، تامین زیرساخت های لازم از قبیل تامین برق، گاز، آب و راه های دسترسی، زیرسازی و آسفالت معابر شهرک ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان و ارایه مشوق های مختلف می تواند انگیزه لازم را برای سرمایه گذاران ایجاد کند که این مهم در دستور کار این دستگاه خدماتی قرار دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 300 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان مرکزی هزینه شد، بیان کرد: گازرسانی به شهرک های صنعتی نقاط مختلف استان و آغاز عملیات آبرسانی و تکمیل طرح های تصفیه خانه های شهرک های صنعتی خمین، دلیجان و مامونیه از مهمترین طرح های عمرانی سال گذشته شهرک ها و نواحی این استان بود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 91 طرح تولیدی با سرمایه چهار هزار183 میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به بهره برداری رسید که یک هزار و 449 فرصت شغلی پایدار را ایجاد کرد.
آمره ادامه داد: 335 قرارداد واگذاری زمین در سال گذشته در شهرک های صنعتی این استان منعقد شده است و 162 هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.
وی افزود: سال گذشته 161 دوره آموزشی از سوی شرکت شهرک های استان مرکزی در شهرک ها و نواحی مختلف استان مرکزی برگزار شد که بیش از چهار هزار و 30 نفر از فعالان این بخش در این دوره های آموزشی شرکت کردند.
30 هزار نیروی انسانی در 2 هزار و 495 واحد صنعتی در 33 شهرک و ناحیه صنعتی نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.