به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد خسروی عصر پنجشنبه در کارگروه رفع موانع و مشکلات شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: مجوز احداث شهرک صنعتی شماره 2 بانه با مصوبه هیات وزیران صادر شده که انتظار می رود دستگاه های متولی اراضی مورد نیاز آن را در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار دهند.
وی با بیان اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی بانه 85 هکتار است گفت: عملیات اجرایی مرحله اول این منطقه در 35هکتار در حال انجام است و با مساعد بودن شرایط جوی عملیات احداث مرحله دوم نیز آغاز می شود.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بانه شهرک محصور شده برای تولید است که با حضور گمرک ورود و خروج کالا با هدف صادرات انجام می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اظهار داشت: سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بانه 13 سال از معافیت مالیاتی و معافیت های گمرکی برخوردار می شوند.
خسروی گفت: هر صنعت گر یا سرمایه گذاری که از ارگان ویژه خود جواز تاسیس با هدف صادرات ارائه دهد زمین در منطقه ویژه اقتصادی به آنها واگذار می شود.
وی مهمترین هدف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را ایجاد اشتغال پایدار و تولید اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون 55 سرمایه گذار بانه ای در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری کردند.
به گزارش ایرنا منطقه ویژه اقتصادی بانه نخستین منطقه ویژه اقتصادی غرب کشور است که ایده احداث آن در سال 72 مطرح و در سال 89 در دولت دهم به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن با تاخیری هفت ساله در سال 94 آغاز شد.
عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 360 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، درآمد شهرک های صنعتی، اعتبارات ملی سازمان صنایع ملی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تامین شده است.
منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت 85 هکتار در زمینی به مساحت 102 هکتار در اراضی ملی روستای ولی آباد بانه در مسیر جاده سیرانبند در حال احداث است که به سه فاز تقسیم بندی شده که فاز نخست آن 35 هکتار است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.