افشین روشن میلانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از نیروگاه بادی «آقکند» میانه در سفر هفته گذشته رییس جمهوری به آذربایجان شرقی ۵۵.۰۴۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق منطقه ای آذربایجان اضافه شد.  

وی با اشاره به اینکه برای تولید هر مگاوات انرژی برق ۸۵۰ هزار یورو هزینه می شود، افزود: ساخت نیروگاه ۲۰ مگاوات بادی سراب نیز آغاز شده و حداکثر تا ۳۶ ماه به بهره برداری می رسد، ضمن اینکه نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی اردبیل نیز در حال بهره برداری است.

وی تشریح کرد: در زمان حاضر بسته های سرمایه گذاری ۴۰۰ مگاواتی نیروگاه های بادی برای سایت های اهر و سراب، ۵۰۰ مگاواتی برای سایت اسکو و ۳۰۰ مگاواتی برای بناب آماده شده است. 

مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر گفت: بر همین اساس تنها نیروگاه زمین‌گرمایی کشور با ظرفیت ۳۰ مگاوات در مشکین‌شهر در حال ساخت می باشد. 

وی ادامه داد: اکنون پنج کیلووات ژنراتور این نیروگاه زمین گرمایی نصب و حفاری های آن به اتمام رسیده و تجهیزات بیشتر قسمت های آن نیز نصب شده است. 

برق منطقه ای آذربایجان، تولید برق استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی را بر عهده دارد و دفتر مرکزی آن در تبریز واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.