به گزارش ایرنا، ابرج احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت در سال گذشته، هزینه های تمام شده طرح ‌های اجرایی این شرکت افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: به رغم تمام افزایش ها تلاش کردیم در جهت حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال، قیمت های واگذاری و حق بهره برداری در شهرک های صنعتی استان، تغییر محسوسی نداشته باشد به طوری که این افزایش در بسیاری از شهرک ها و نواحی صنعتی کمتر از 20 درصد است.
احمدی با اشاره به بالا بودن قیمت واگذاری و حق بهره برداری زمین در استان های همجوار نسبت به زنجان، خاطرنشان کرد: استان زنجان به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی از مزیت های ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار بوده و به لحاظ دارا بودن منابع و ذخایر انرژی، جزء استان های برتر محسوب می‌شود.
این مسئول در خصوص پراکندگی شهرک های صنعتی در سطح استان، گفت: به دنبال ایجاد تعادل صنعتی در استان هستیم و در این راستا، کارهای اجرایی و زیرساختی شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان 4) که در غرب استان قرار دارد با جدیت دنبال می‌شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد واگذاری زمین در این شهرک خواهیم بود.
وی اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی بر اساس رسالت و ماموریت های خود، مسئول ایجاد شهرک و تامین زیرساخت و امکانات زیربنایی در آن ها بوده و هزینه تمام شده تامین زیرساخت ها را به عنوان حق بهره برداری در هنگام عقد قرارداد با سرمایه گذاران اخذ می‌کند.
احمدی افزود: بنابراین هزینه ای که به هنگام عقد قرارداد جهت استقرار سرمایه گذار در شهرک های صنعتی اخذ می شود، قیمت زمین نیست بلکه از آن به عنوان قیمت حق بهره‌برداری یاد می‌شود.
به گزارش ایرنا، 32 شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع 3 هزار و 500 هکتار زمین و یک هزار و 700 طرف قرارداد در استان زنجان فعال است.
8068/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.