به گزارش خبرآنلاین؛ پرویز خالقی در جلسه کمیته خرید گندم شهرستان سلطانیه اظهار کرد: گندم جزء کالاهای استراتژیک و حساس در هر کشوری به شمار می رود که در این زمینه، تمهیدات لازم در کنار عملیات کاشت، داشت و برداشت درقالب تدابیر ویژه خرید گندم از کشاورزان، انجام شده است.
وی استراتژیک بودن گندم را در میان سایر کالاها، یک نگاه جهانی دانست و ادامه داد: کمبود این کالا و ایجاد خطرات مدیریتی در مواقعی از تاریخ برای برخی از کشورها رخ داده و به این علت نیز از حساسیت خاصی برخوردار است.
خالقی با بیان اینکه شرایط اقلیمی همه ساله تأثیری بسزایی در میزان تولید گندم برجای می گذارد، افزود: با توجه به پیشرفت های بشر در عصر حاضر، باید برنامه ریزی ها و میزان دقت تخمین هاوپیش بینی ها، بر نوسانات حاصل از تأثیرات شرایط اقلیمی فائق آید.
فرماندار شهرستان سلطانیه تصریح کرد: استان زنجان از ظرفیت بالایی در زمینه سیلوهای انبار گندم برخوردار است که مسئولین مربوطه باید به اهمیت سرمایه گذاری بهینه در زمینه های مختلف، در هدایت سرمایه گذاران حوزه احداث سیلوی انبار گندم دقت لازم را داشته و بدین طریق از اتلاف انرژی های مالی و زمانی در آینده جلوگیری نمایند.
وی به نظارت در امر خرید و حمل و نقل گندم توسط متولیان مربوطه تأکید کرد و گفت: نمونه برداری ها باید در شرایط قانونی و مساعد صورت پذیرد، به طوری که امکانات لازم جهت انجام صحیح این فرآیند فراهم باشد و نسبت به نظارت، از دوربین های مداربسته در سیلوها و مراکز خرید مباشرین استفاده، و در زمینه رعایت معیارهای مکفی بهداشتی، جوانب ایمنی جهت جلوگیری از آسیب های مرتبط با مباحث بیوتروریستی اقدامات اساسی صورت پذیرد.
فرماندار شهرستان سلطانیه با بیان اینکه باید خرید و حمل نقل ها در زمینه خرید گندم براساس استانداردها و دستورالعمل ها صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان باید با همکاری بخشداران، کمیته ای فرعی و ذیل این کارگروه را تشکیل داده و با عملی سازی اقدامات لازم درجهت توجیه زارعین نسبت به سمپاشی های به موقع داشته واز شستشوی قبلی اتاق حمل و نقل کامیون ها و تریلر ها اطمینان حاصل نمایند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 680929
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.