احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: انتظار این است که در شرایط کنونی سازمان بازرسی کشور مساله رونق تولید و اشتغال را اولویت اصلی خود بداند.
وی اضافه کرد: نگاه سازمان بازرسی کشور پیروی از نگاه‌های گذشته به اقتصاد و کارگاه‌های تولیدی است که می‌تواند در مسیر اشتغال و رونق تولید مشکلاتی به وجود بیاورد.
وی با اشاره به به پیشنهاد ارائه تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قم به سرمایه گذاران گفت: قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی بالا بوده و در صورت پرداخت نقدی سرمایه گذاران با مشکل روبه رو میشوند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشوق‌های سرمایه‌گذاری درجذب سرمایه گذاران دراستان موثر است و باید مورد تاکید قرار بگیرد.
امیرآبادی همچنین با اشاره به نیاز شهرک‌های صنعتی استان به برق گفت: شرکت برق منطقه‌ای تهران درصورتی که نسبت به تفویض اختیار در واگذاری انشعابات برق تا ۲ مگاوات به قم جامه عمل بپوشاند بخش مهمی از مشکلات شهرکهای صنعتی استان برطرف می‌شود.
تسهیلات بازآفرینی شهری قم محقق نشده است
مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز با اشاره به مشکلات بازآفرینی شهری در استان گفت: سال گذشته ۳۹ میلیارد و و ۷۰۰ میلیون برای بازآفرینی شهری قم اختصاص پیدا کرد اما بخش مهمی از پروژه‌های بازآفرینی شهری استان درنهایت ملغی شد.
حسن صبوری خاطرنشان کرد: ازسال ۹۷ تاکنون اعتبارات مربوط به بازآفرینی شهری به قم اختصاص نیافته است.
در حال حاضر مساحت بافت فرسوده (بافت ناکارآمد میانی) شهر قم یک هزار و ۵۸۷.۲ هکتار است که ۳۱۵ هکتار آن، مساحت بافت تاریخی این شهر می‌باشد؛ ۳۶۸ هزار و ۶۴۰ نفر معادل ۳۱ درصد کل جمعیت قم در بافت فرسوده ساکن هستند.
بافت فرسوده شهر قم شامل خیابان‌هایی از جمله شهدا، شهید فاطمی، خاکفرج، امامزاده ابراهیم(ع) و نیروگاه است و محله‌هایی از جمله آذر، چهارمردان و باغ پنبه نیز جزو بافت فرسوده تاریخی شهر قم محسوب می‌شود.
در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم، پیشنهادات استان در سیر رونق تولید و رفع موانع موجود مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.