به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هدایت حاتمی روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت تولید انرژی برق از پنل های خورشیدی در استان افزود: صنعت برق مانند صنعت ساختمان در بخش های تولید انواع تجهیزات برقی مورد نیاز جامعه می تواند اشتغال زایی داشته باشد که متاسفانه در استان در این زمینه ضعیف عمل کردیم که امیدوارم با برگزاری کیفی همایش صنعت برق و تجهیزات آن در استان به رونق این بخش اقتصادی با جذب سرمایه گذار و تولید کنندگان کمکی بشود.
وی در ادامه از اینکه سهمیه تولید برق 25 مگاواتی از انرژی های پاک مانند خورشید در استان هنوز اجرایی نشده، انتقاد کرد و اظهار داشت: مدیران حوزه برق استان باید به دنبال حل این مشکل باشند و ریشه یابی کنند.

**ظرف یک هفته تمام مکان های احداث نیروگاه خورشیدی باید شناسایی شود
حاتمی در ادامه با اشاره به فرار سرمایه گذاران خارجی از احداث نیروگاه خورشیدی در کرمانشاه به دلیل مشکل زمین؛ از اداره کل منابع طبیعی استان خواست تا پایان هفته جاری، تمام نقاط مناسب احداث نیروگاه خورشیدی را شناسایی و به استانداری معرفی کند.
او اضافه کرد: واگذاری صحیح و درست منابع طبیعی و ملی برای ایجاد اشتغال باید در دستور کار منابع طبیعی باشد نه اینکه به دنبال حفظ آن، برخی به دلیل فقر از منابع طبیعی استفاده ناسالم و آلوده می کنند.
وی در ادامه به مدیران هشدار داد که مانع سرمایه گذاری در استان نشوند.

**مجوز احداث سه نیروگاه خورشیدی در استان صادر شده است
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور نیز در این جلسه گفت: تاکنون مجوز احداث سه نیروگاه برق خورشیدی در استان صادر شده ولی متاسفانه سرمایه گذاران شروع به کار نکرده اند و بیشتر به دنبال استفاده از تسهیلات این بخش هستند.
علی اسدی، با بیان اینکه احداث نیروگاه خورشیدی در اولویت شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع نیروی برق استان است، گفت: خدمات رایگانی نیز برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته شده ولی متاسفانه سرمایه گذاران رغبت نمی کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون مجوز تولید 70 مگاوات برق خورشیدی برای مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان صادر شده که بیش از 50 مورد آن هنوز شروع به کار نکرده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.