منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و خانواده استانداری قزوین افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری اولویت های کاری کارگروه مذکور در چهار محور حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی مشخص شده و برای کاهش این معضلات باید بیش از پیش تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: حاشیه نشینی جدی ترین آسیب اجتماعی شهری ما است و با برنامه ریزی مدون فرهنگی باید برای کاهش پیامدهای آن اقدام کرد چرا که در اغتشاشات اخیر آسیب های اجتماعی حاشیه شهرها نقش بسزایی داشت.

حبیبی با اشاره به نقش نارسایی های اقتصادی در ایجاد آسیب های اجتماعی،ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری ها همچون کافی نبودن درآمدها و سطح پایین رفاه خانوار حل آسیب های اجتماعهی بدون هم افزایی دستگاه ممکن نیستطلاق را به دنبال دارد بنابراین ماموریت اصلی کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده این است که در کنار آسیب های اجتماعی به مباحثی از این دست توجه ویژه ای داشته باشند.

حبیبی با بیان اینکه باید خلاء های فرهنگی و اجتماعی جامعه خود را شناخته و آنها را با هم افزایی بین دستگاه ها پر کنیم،اضافه کرد: در حوزه اقتصادی مشکلات و کمبودها به سرعت دیده می‌شود و در حوزه فرهنگی و اجتماعی غفلت زیاد است و این تاخیر هزینه‌های زیادی برای جامعه و نظام در پی دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شناخت آسیب های اجتماعی با دید کارشناسی می تواند در زمینه رفع آنها بسیار کار گشا بوده و باید در این خصوص از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بیش از پیش بهره گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.