مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری در حوزه ستاد بازآفرینی و امور شهری همواره یاری گر بوده‌اند، ذکر کرد: با فعالیت این دفاتر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، فرانک قدسی در جمع خبرنگاران امروز در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی که  در عمارت خسروآباد  سنندج با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت‌های اجتماعی، فعالیت شبکه‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد امروزه بخشی از  الزامات جامعه و توسعه پایداراست.

وی تصریح کرد: تبادل تجربیات سازمان‌های مردم نهاد و مدیران و مسئولان در این نمایشگاه در راستای توسعه فعالیت‌های اجتماعی و  بهبود دستاوردهای این نهاد ضروری است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اشاره به اینکه از سازمان‌های مردم نهاد انتظار می‌رود فعالیت های هدفمند و اولویت دار را برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: از مدیران هم انتظار می‌رود سازمان های مردم نهاد را باور داشته و حمایت کنند.

قدسی اقدامات ارزنده تشکل های 14حوزه را قابل تقدیر دانست و گفت: تشکل‌های مردمی در همه  حوزه‌ها خصوصا حوزه  اشتغالزایی فعالیت چشمگیری داشته به ویژه در توانمند سازی و حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 وی فعالیت و اقدامات دفاتر تسهیل‌گری را تاثیرگذار بیان کرد و افزود: تاکنون ۹ دفتر تسهیلگری در ۱۴ نقطه استان ایجادشده که در 5حوزه حقوق، شهرسازی، روان شناسی، علوم اجتماعی و اقتصادی  اقدامات قابل توجه توسط این دفاتر  صورت گرفته است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری در حوزه ستاد بازآفرینی و امور شهری همواره یاری گر بوده‌اند، ذکر کرد: با فعالیت این دفاتر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه کاهش یافته است.

قدسی افزود: بسیاری از مشاغل سنتی استان کردستان که به فراموشی سپرده شده بود که توسط دفاتر تسهیلگری و سازمان های مردم نهاد تقویت و احیاء شد.

وی در پایان حضور مدیران و مسئولان در این نمایشگاه را نمادی از همدلی و همراهی مردم و مسولین  درمشارکت اجتماعی و تلاش برای بهبود جامعه  عنوان کرد و ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استانداری کردستان اظهار داشت: این حضور بیانگر  باور بر اثربخشی سمن ها و حمایت  معنوی آنان است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی از ۲۲ تا ۲۸   مرداد سال جاری با حضور تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری در ۳۵ غرفه در عمارت خسرو آباد سنندج میزبان بازدیدکنندگان است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.