«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری های استان مرکزی در اراک، افزود: زنان از ارکان تربیت نسل فردا و مدیریت خانواده هستند و نیاز است که مسایل این قشر به شکل ویژه رسیدگی شود.
وی بیان کرد: توانمندسازی زنان تاثیر مستقیم بر نظام تربیتی جامعه دارد و می توان با راهبری این بخش اثربخشی در مهار آسیب های اجتماعی را افزایش داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: زنان ایران به هر دلیلی دچار تبعیض تاریخی بوده اند اما از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای جبران این عقب ماندگی ها اقدام های خوبی صورت گرفته است.
اکرمی اظهار داشت: زنان و مردان جامعه بیش از هر زمان دیگر نیاز به نشاط اجتماعی دارند و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد باید برنامه های مفرح را افزایش داد تا با انگیزه بهتر بتوان بر معضلات غلبه کرد.
اکرمی تصریح کرد: بسیاری از افراد دارای توانمندی بالا هستند اما از نشاط اجتماعی محروم هستند زیرا راه های با نشاط بودن را نمی دانند.
وی گفت: شناسایی راه های شاد بودن در جامعه باید بیش از پیش نهادینه شود و مسئولان ذیربط در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: اسلام دین نشاط و شادی است و رمز موفقیت اسلام اخلاق، پاکدستی و درستکاری پیامبر (ص) است.
اکرمی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در جامعه و استان مرکزی پایین است در حالیکه کشورهای توسعه یافته زنان و مردان دوشادوش یکدیگر در فعالیت های اقتصادی مشارکت دارند.
در این نشست مشاوران امور بانوان فرمانداران شهرستان های استان مرکزی مسایل و مشکلات حوزه کاری خود را ارایه کردند.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.