به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز یکشنبه در شورای معاونان اداره های کل بهزیستی و کمیته امداد استان افزود: هم اکنون کارآفرینان و معلولان موفقی در جامعه هدف سازمان های بهزیستی و کمیته امداد وجود دارند که کارهای بزرگی را انجام داده اند که باید بیش از گذشته به جامعه معرفی شوند.
وی اظهار داشت: خدمت به جامعه مورد تاکید قرآن و ائمه اطهارت بوده و این موضوع از ابعاد مختلف آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون با توجه به معضلات اقتصادی، ارگان های حمایتی و مردم همراهی خوبی برای رفع مشکل نیازمندان دارند.
وی اضافه کرد: امروز باید نگاه به حوزه اشتغال در جامعه را تغییر داد و در این میان جوانان باید با همت، اتکا و خود باوری زمینه اشتغال خود را فراهم کنند چرا که استخدام و پشت میز نشینی امکان پذیر نیست.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در زمان حاضر اهدف نزدیکی بین این اداره کل و کمیته امداد استان وجود دارد و این 2 نهاد حمایتی برای ایجاد شرایط بهتر برای بهبود و ارتقای خدمت به مددجویان تلاش می کنند.
محمد محمدی قیداری افزود: بهزیستی به عنوان سازمان حمایتی، تخصصی در کنار دیگر ادارات و سازمان ها خدمات متنوعی را به گروه های هدف از جمله جامعه معلولان، زنان سرپرست خانوار، ارائه می کند.
وی اظهار داشت: بهزیستی با غربالگری بینایی و شنوایی کودکان و نوزادان و مشاوره ژنتیک قدم های موثری را در راستای پیشگیری از معلولیت ها برداشته و علاوه بر آن نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی با فعالیت در محله ها و با کمک خود اهالی، معتمدان و تیم اجتماع محور خدمات تاثیر گذاری را انجام داده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 9 پایگاه سلامت اجتماعی در محلات این استان فعال بوده و علاوه بر آن نیز مرکز شلتر(سرپناه معتادین) برای این گروه افتتاح شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز ادامه داد:هم افزایی و تعامل سازمان های حمایتی منجر به بهبود وضعیت نیازمندان می شود و در این راستا باید انسان پروری را به جای فقیر پروری مورد توجه قرار داد.
هدایت صفری خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های همدیگر به ویژه در حوزه های آموزش و توانمندسازی، مطالبه گری از دستگاه های اجرایی به نفع جامعه هدف و پیگیری مشترک هر 2 دستگاه می تواند به پیشبرد برنامه های نهادهای حمایتی کمک کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.