حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت و خانواده استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: فرمانداری سمنان به عنوان متولی و دیگر دستگاه مرتبط در زمینه ایجاد مرکز نوآوری بانوان یک ماه فرصت دارند برای تامین زیرساخت فیزیکی حامی پیدا کنند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان سمنان در زمینه تامین منابع مالی اجرایی برای مرکز نوآوری بانوان در سمنان کمک  کند و فرماندار موظف است ظرف مدت یک ماه سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح را معرفی کند.

وی ابراز داشت: بعد از مدت یک ماه، هر شهرستانی که سرمایه‌گذار برای ساخت مرکز نوآوری بانوان معرفی کند، مرکز در همان شهرستان ساخته می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: برای اجرای هر طرح در حوزه اجتماعی و فرهنگی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد.

 خجسته پور با اشاره به توانمندی های بانوان در بخش های مختلف، تاکید کرد: این قشر می توانند در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با ثبت اطلاعات در سامانه فرابر برای تحقق راهبرد عدالت جنسیتی در استان سمنان کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید در زمینه لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان در مدیریت های کلان و میانی کشور، خاطرنشان کرد: انتخاب و انتصاب بانوان در مدیریت‌‍‌ها راهی است که آغاز شده و امید است تا پایان دولت تدبیر و امید بتوان حداقل بخشی از این وعده ها را محقق ساخت.

حضور زنان از پست‌های مدیریتی کشور  در دولت دوازدهم از ۱۳.۷ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۸.۸ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت، سمنان استان ششم کشور در قرارگیری زنان در عرصه مدیریت دولتی است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.