به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، تقی رستم‌وندی به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان استان از دفتر تسهیلگری و توسعه محلی حسن آباد و مرکز مشاوره رفتاری زنان در نایسر، مدرسه علوم رسانه و اولین پایگاه خبری تحلیلی تخصصی حوزه اجتماعی استان بازدید و سرای محله در حسن‌آباد سنندج را افتتاح کرد.

 رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در مراسم افتتاح سرای محله در حسن‌آباد اظهار داشت: سرای محله مرکزی برای همدلی و انسجام محلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رستم‌وندی با بیان اینکه سرای محله باید پاتوق کارهای فرهنگی و اجتماعی شود، افزود: ایجاد سرای محله یک کار فرهنگی بزرگ است که  در راستای بهره‌مندی شهروندان از خدمات بیشتر و نیز ایجاد زمینه برای مشارکت بیشتر مردم در شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین در بازدید از مدرسه علوم رسانه و رونمایی از پایگاه خبری کرد سمن، اولین پایگاه خبری تحلیلی تخصصی حوزه اجتماعی استان گفت: کشور ما طی چهار دهه اخیر از لحاظ جمعیت جوان، جمعیت شهرنشینی، ارتقاء سواد و تقویت و افزایش  ارتباطات رشد قابل توجهی داشته است لذا همچین تغییراتی منجر به ایجاد ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی شده است.

معاون وزیر با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کشور کمتر از  ۳۰ سال سن دارند و ظرفیت خیلی بزرگی است، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب ۵۲ درصد جمعیت کشور شهرنشین بودند اما در حال حاضر ۷۴ درصد جمعیت کشور ساکن شهر هستند.

رستم‌وندی به اهمیت حضور رسانه‌ها در  زندگی مردم امروزی اشاره کرد و بیان کرد: بیشترین سرعت رشد اینترنت در غرب آسیا به کشور ایران تعلق دارد چراکه در سال ۲۰۰۰ تنها ۲۵۰ هزار نفر کابر فضای مجازی بودند ولی اکنون ۵۵ میلیون نفر کاربر فضای مجازی هستند.

وی تاکید کرد: روی ‌آوردن مردم به فضای مجازی نشان‌دهنده علاقه آنها به ارتباطات و رسانه است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه کردستان از بنیه خوب فرهنگی برخوردار است، ایجاد مدرسه علوم رسانه را حرکتی فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: افزایش غنای فرهنگی توسط جوانان نخبه موجب افتخار است.

رستم‌وندی همچنین در بازدید از دفتر تسهیلگری حسن آباد به اقدامات مطلوب و مثبت دفاتر تسهیلگری در محلات حاشیه گریزی زد و گفت: دفاتر تسهیلگری ده‌ها پروژه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را تسهیلگری کرده، اولویت‌ها را شناسایی و احساس مسوولیت دستگاه‌های اجرایی را نسبت به مشکلات موجود در محلات تقویت می‌کنند.

وی بر لزوم حمایت مسوولین از دفاتر تسهیلگری  تاکید کرد و عنوان کرد: نباید تاثیرات مثبت دفاتر تسهیلگری کم‌رنگ شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1290793
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.