خدابخش مرادی نافچی عصر شنبه در جلسه بیانیه گام دوم انقلاب استان زنجان افزود:گام دوم انقلاب را باید راهبرد جدید نظام از کلام و نگاه رهبری معظم دانست که هدف آن اثر بخشی، تسهیل گری، اثر گذاری و مشارکت پذیری در تصمیم گیری ها در نظام اجرابی کشور است.

وی اظهار داشت: به این معنا که نظام اجرایی کشور ضمن آسیب شناسی گذشته باید راهبرد و راهکارهای جدیدی  را ترسیم کند تا خدمت رسانی در حوزه های مختلف به نحو مطلوب، شیایسته و عالمانه انجام گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بطور طبیعی از دستگاههای اداری و اجرایی در گام دوم انتظار می رود رویکرد و برنامه ها  را با روح، مبانی و محورهای یاد شده این حوزه  همانند و هماهنگ کنند ادامه داد: بر این پایه سیاستها، برنامه ریزی ها و جهت گیری ها باید در راستای محورهای هفت گانه مقام معظم رهبری مد نظر قرار گیرد تا جامعه ایرانی اسلامی و فردای جامعه محقق و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: معتقدیم راهبردی که توسط رهبری تبیین می شود سیاست های اجرایی آن را باید در مقیاس  ملی دستگاههای اجرایی به تناسب ماموریت و تعریف شود و بطور طبیعی نیز مقیاس  برش استانی  نیز اعلام  و اجرایی شود.

مرادی  افزود: باین در حالی است برخی وقت ها  با یک مبانی مهم، راهبردی برخورد غیر کارشناسی شده انجام می گیرد، و تکرار  این کار و صرف بیان صوری آن می تواند حتی اقبال را به مبانی که تبیین  شده را نیز کاهش دهد و به همین دلیل فکر می کنم در این حوزه دستگاههای فرهنگی، آموزشی و  موثر  از قبیل مراکز اموزش عالی آموزش و پرورش، صدا  و سیما و حوزه های علمیه و، سازمان تبلیغات و سایر نهادهای متولی امر در این حوزه ها  نسبت به تبیین عالمانه و ترویج فناورانه و و تبلیغ هنرمندانه اهتمام کنند.

این مسئول ادامه داد مخاطبان جامعه سلایق متعدد و متنوعی داشته و بر این مبنا  باید با کلام و نوع نگاه اناناز فناوری صحیح و تبیین عالمانه آن و تبلیغ هنرمنانه آن  استفاده شود تا بتواند  در روح و ذهن شان، آثار در دل مخاطب به باور تبدیل شود.

وی اظهار داشت: رویکرد جدید این است که کمیته های متعدد ایجاد نشود که در شورای برنامه ریزی و توسعه این استان نیز کارگروه هایی ۱۲ تا ۱۷ گانه در همه استانها به چهار گروه تقسییم بندی شده  و در این میان هفت محور یاد شده رهبری ترسیم شده که از این تعداد ۲ محور آن در مقیاس ملی است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: چند محور دیگر این بیانیه را می توان به چهار گروه زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع داد تا هم به لحاظ کارشناسی اداری و مدیریتی در دستور کار قرار گرفته و سازو کار اجرایی و عملیاتی شده آن نیز برای استان تعریف شود.

وی یادآوری کرد: بر این پایه  کار گروه  اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری موضوع اقتصاد قوی و دانش بنیان، کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت  زنان وخانواده ۲ موضوع معنویت اخلااق و برجسته کردن فضائل اخلاقی، سبک زندگی مقابله با سبک زندگی غربی را در دستور کار خود قرار دهند.

مرادی افزود: کارگروه زیر بنایی و آمایش سرزمین عدالت و مباره با فساد، کار گروه آموزش و پژوهش و فناوری موضوع علم و پژوهش و دانش بنیان را در مقیاس  استانی در دستور کار خود قرار داده و به لحاظ کارشناسی و مدیریتی مباحث مد نظر پرداخته و مورد بحث  و بررسی، کارشناسی و نتایج در ستاد استانی اعلام شود.

وی اظهار داشت: با همکاری دفتر امور سیاسی استانداری یک فرمتی  تعریف وه همه دستکاههای اجرایی استان ابلاغ شده و  در راستای مطالعه ای که در ریاست جمهوری انجام در خصوص   مبارزه با فساد مطالعاتی شد که از تلاقی بخش خصوصی و  دولتی به طو ر معمول انحراف از  معیا ر  فساد ظهور بروز می کند   هر چه دولت الکترونیک و فناوری در  تقابل  و رتباط بین مشتر ی و ارائه دهنده خدمت در نظام اداری  کمتر شود، بطور  میزان  فساد کاهش می یابد.

این مسئول یادآور شد: همه دستگاههای اجرای پنج محور یاد شده را در حوزه مسولیت، مامور یت و برنامه های خود را در حوزه تبیین، ترویج و تبلیغ، ابلاغ و اجرا را بررسی و زمینه تحقق آن را نیز فراهم کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.