هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آمایش در حوزه فناوری و نوآوری است و دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و مراکز علم و فناوری باید به تحقق این مهم کمک کنند.

جمالی پور نقش پژوهش در توسعه کشور را نقشی تعیین کننده دانست و افزود: قرار گرفتن طرح‌های پژوهشی در راستای سند آمایش سرزمینی به توسعه هر چه بیشتر استان قزوین کمک می‌کند.

وی  تصریح کرد: باید نیازهای استان در حوزه‌های پژوهشی تعیین و مشخص شود تا با بومی سازی کارهای پژوهشی برای رفع آن نیازها اقدام گردد.

جمالی پور خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاصی که استان قزوین در حوزه‌هایی همچون زیست محیطی، صنعتی، دانشگاهی و کشاورزی با آن مواجه است، باید طرح‌های پژوهشی در راستای بهبود شاخص‌های استان در این حوزه‌ها باشد.

ترسیم مسیر علمی آینده استان در سند توسعه علم و فناوری

رییس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین نیز در این نشست، گفت: تدوین سند آمایش علم و فناوری، یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین قرار گرفت تا راهنمایی برای سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه علم و فناوری استان باشد.

ابوالفضل یاری افزود: سند توسعه علم و فناوری استان قزوین هم به عنوان نخستین سند کشور با همکاری جهاد دانشگاهی تدوین شد که می‌تواند مسیر علمی آینده استان را به خوبی ترسیم کند.

 یاری افزود: یکی از اهداف ما در تدوین این سند مشخص کردن مسیر راه آینده استان در توسعه صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌هاست تا بدانیم با چه هدفی و در چه مسیری حرکت کنیم تا هزینه‌های اضافی بر استان تحمیل نشود.

وی مهمترین ویژگی‌ بارز این سند را پویا بودن آن و استفاده از نسل شبکه نوآوری منطقه ای، شبکه مجاورت و مزیت‌های منطقه ای در نظام علم و فناوری عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.