مهدی غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رونق شرکت های دانش بنیان و مبنتی بر فناوری تضمین کننده حرکت شتابان گلستان به سمت توسعه پایدار است و می تواند کمبودهای ناشی از نبود فرصت های شغلی را تا حد زیادی برطرف کند.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری گلستان در سال ۹۲ راه اندازی شد و در این مدت توفیق خوبی مانند راه اندازی مرکز رشد، ایجاد صندوق پژوهش و شتاب دهنده بخش خصوصی ایجاد و فرصت برای فعالیت علاقمندان در این مرکز مهیا کرد.

رییس پارک علم و فنآوری گلستان افزود: گلستان ۱۰۶ شرکت فناور دارد که برخی از آن ها به دلیل کمبودها و مشکلات تعطیل و یا به استان های دیگر منتقل شدند.

غفاری ادامه داد: تلاش برای گرفتن مجوزهای، نبود بازار فروش مناسب و دشواری برای دریافت تسهیلات، از جمله مشکلات شرکت های دانش بنیان استان است که تلاش می کنیم با حمایت مسوولان این نارسایی ها را برطرف زمینه فعالیت مستمر این شرکت ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شرکت های فناور گلستان با تولید محصولات مناسب، به فروش فراوان در داخل رسیده و صادرات هم داشته اند که نشان می دهد توجه به این بخش مهم می تواند به شکوفایی بیشتر این گونه شرکت ها، رونق تولید، ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال و در نهایت توسعه گلستان منجر شود.

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: در حال حاضر تمرکز فعالیت های این مجموعه در گرگان است اما به زودی در بقیه شهرهای استان هم فرصت فعالیت علاقه مندان به فناوری در بخش های گوناگون فراهم خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات شرکت های استارتاپی و فناورانه گلستان، کمبود فضای فیزیکی و محدودیت ارائه امکانات و خدمات در پارک علم و فناوری است که تلاش می کنیم این مشکل را با در اختیار گرفتن کارخانه های متروک و غیرقابل استفاده و تبدیل آن ها به مکان فعالیت این شرکت ها برطرف کنیم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.