ناصر حضرتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی سند آمایش استان افزود: اجرای طرح آمایش سرزمینی می‌تواند این استان را به توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه برساند.
وی ادامه داد: اجرای طرح تدوین سند آمایش استان که از ۲ سال گذشته شروع شده است، در مراحل نهایی قرار دارد و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی، جمع‌بندی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح می‌شود.
وی اضافه کرد: اکنون از نظرها و پیشنهادهای نخبگان، صاحب‌نظران، فعالان اقتصادی، صنعتی و تجار و استادان دانشگاه‌ها در اجرای این طرح استفاده می‌شود و در تهیه آن سعی شده است تا در پشت درهای بسته برنامه‌ریزی نشود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای این طرح به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های انسان، فضا و محیط و تلفیقی از این عوامل کمک می‌کند.
حضرتی اظهار داشت: استانی مثل آذربایجان‌غربی که در قبال قابلیت‌ها و ظرفیتهای زیادی که دارد با محدودیت و تنگناهای خاصی برخوردار است و مطالعات آمایش منجر می‌شود تا این ظرفیت‌ها بتواند به فضای توسعه‌ای کمک کند.
وی با اشاره به اینکه در طرح آمایش تامین نیازهای نسل کنونی و آینده نیز مورد بررسی است، گفت: در این طرح بیشتر نظرها بر این اساس استوار بوده که آذربایجان‌غربی از لحاظ درآمد و شاخص‌های توسعه دچار محرومیت شده و در سطح پایینی از تعادل گرفتار شده است.
وی بیان کرد: تلاش می‌شود این طرح تا هفته‌های آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه تصویب و به مسوولان کشوری ارسال شود.
طرح آمایش سرزمین از جمله اسناد بالادستی است که در راستای شناسایی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و نیازهای هر منطقه برای توسعه و شکوفایی تدوین می‌شود و نقشه راه توسعه به شمار می‌رود.
نقش بی‌بدیل و راهبردی آمایش سرزمین در نظام برنامه‌ریزی و توسعه کشور از طریق بهره‌گیری قابلیت‌های محیطی جهت بهبود کارآیی و اثربخشی منابع در مسیر توسعه و دستیابی به تعادل و توازن منطقه‌ای در فرآیند توسعه ملی بی‌بدیل است.
۹‪۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.