گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به ایرنا حاکیست، کیوان محمدی در جلسه بررسی کلیات روند تدوین برنامه های آمایش سرزمین در سطوح ملی و استانی اظهار داشت: طرح آمایش سرزمین استان گیلان در 16 جلد و حدود پنج هزار صفحه تهیه و تدوین شده است.
وی به کلیدی بودن بحث محیط‌زیست در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: خیلی‌ها بزرگترین مشکل و معضل در گیلان را اشتغال می‌دانند در حالی که در سفر اول رئیس جمهورس به استان گیلان، بر مسئله محیط‌زیست به عنوان مهم‌ترین موضوع تأکید شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تأکید براینکه هزینه کردن برای محیط‌زیست را سرمایه‌گذاری می‌دانیم افزود: انتخاب نام سبز-آبی توسط مجری طرح آمایش سرزمین استان نیز به همین دلیل بود که آنها معتقدند گیلان از معدود نقاطیست که می‌شود محیط‌زیست آن را نجات داد و احیاء کرد.
وی اضافه کرد: علت اینکه با بارش‌های فراوان طی یک ماه در استان گیلان سیل رخ نمی‌دهد اما با بارش تنها 17 میلی‌متر در شیراز سیل به راه می‌افتد، نشان از آن دارد که محیط‌زیست گیلان هنوز مقاوم و پابرجاست.
محمدی تصریح کرد: باید به این مهم واقف باشیم که هیچ مجموعه‌ای بدون تکیه بر دانش نمی‌تواند مشکل خود را حل کند لذا از دانشگاهیان تقاضا دارم ارتباط خود را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گسترش داده و تقویت کنند.
وی با دعوت از دانشگاهیان برای جلسات ماهانه توسعه و صاحب‌نظران در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسات فرصت تبادل نظر بیشتری با دانشگاهیان وجود دارد و تاکنون حدود پنج جلسه از جلسات ماهانه صرفاً به موضوع محیط‌زیست اختصاص داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه حلقه وصل سازمان با دانشگاه، معاونت پژوهشی دانشگاه می‌باشد اضافه کرد: اگر دانشگاهیان در خصوص آمایش سرزمین نظراتی دارند آمادگی برنامه‌ریزی جهت اعمال نظرات کارشناسانه وجود دارد.
وی ادامه داد: در سناریو‌های آمایش سزمین استان هم شرایط ایده آل و هم شرایط واقعی طراحی شده است که هریک دارای شاخص‌های مختلف از جمله در زمینه محیط‌زیست و گردشگری می‌باشند.
محمدی با اشاره به محبث گردشگری در طرح آمایش سرزمین استان افزود: می‌بایست زیرساخت‌های لازم برای افزایش درآمد اقتصادی در بحث گردشگری استان فراهم شود.
وی در خصوص بحث مهاجرت نیز گفت: باید به بحث مهاجرت از زوایای مختلف از جله پدافند غیرعامل پرداخته شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا شاهد ورود بی‌رویه مهاجرین به گیلان نباشیم؛ افزایش بی‌رویه مهاجران منجر به تغییر ساختار فرهنگی-جمعیتی استان شده و درغایت بذر تنش‌های بالقوه را می‌کارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تأکید براینکه اگر قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد، همه باید عزمشان را جزم کنند گفت: رسیدن به موفقیت تنها کار یک سازمان نیست بلکه همه اعم از نمایندگان، مدیران و آحاد مردم باید پای کار باشند و در همین راستا همه راه‌ها را در أخذ نظرات نمایندگان، مدیران و دانشگاهیان در تدوین طرح آمایش استان طی کردیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت منطقه و کشور نیازمند برگزاری جلسات بیشتری در حوزه آمایش سرزمین هستیم لذا آماده همکاری لازم در خصوص پروژه‌هایی که مربوط به این سازمان باشد با دانشگاه هستیم.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.