حمیدرضا طیبی روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: در این طرح به جای ارایه تسهیلات، مزیت های هر استان در حوزه مشاغل خانگی شناسایی می شود و سپس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه ورود به بازار و فروش محصولات از افراد حمایت می کند.

وی اضافه کرد: در این رابطه توجه به تکنیک و هنر جهت توسعه بازار برای نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد.

طیبی ادامه داد: بنیان علمی کشور قوی است و در هر استان حداقل چند دانشگاه خوب راه اندازی شده و باید باور کنیم و اجازه دهیم با آزمون و خطا فعالیت های علمی  در کشور هرچند دیربازده، گسترش یابد.

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های این سازمان در بخس های مختلف علمی گفت: یکی از این زمینه ها کشاورزی هوشمند و توسعه کشت گلخانه ای به منظور جلوگیری از هدررفت آب است.

طیبی با اشاره به دیدار سال گذشته با مقام معظم رهبری و تشریح دستاوردهای جهاد دانشگاهی در توسعه علمی، گفت: پس از  این دیدار ۳۱ فناوری با تامین بودجه از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت و منجر به  عقد قراردادهای بزرگ و تحول در  زمینه پیشرفت های فناورانه خواهد شد.

وی اظهار داشت: از نظر مالی برای این طرح ها محدودیت وجود دارد و اگر استان ها همت کنند زمینه حمایت از طرح ها را فراهم می کنیم.

طیبی به فعالیت ها و مطالعات این سازمان در حوزه درمان سرطان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک پژوهشکده جهاد دانشگاهی ویژه مطالعه بر روی سرطان های بانوان و همچنین پژوهشکده ابن سینا در زمینه تشخیص به موقع سرطان مطالعه دارد.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور افزود: در قزوین نیز با ساخت مرکز درمان سرطان به طور ویژه ای در این خصوص مطالعه و فعالیت خواهد شد.
۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.