قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تلاش می کنیم تا تمام تسهیلات لازم جهت ادای واجبات مذهبی و سلامت معنوی بیماران را تامین کنیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی اکبر طاهر اقدم در پنجمین دوره طرح سلامت معنوی که برای کادر درمان استان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ما آسیب های اجتماعی داشته که مقام معظم رهبری همواره در هنگام دیدار با مسئولان نظام بر آن ها تاکید فراوان دارند و بررسی های انجام شده نشان می دهد نماز و سایر مسائل معنوی سبب کاهش این آسیب های اجتماعی می شود. 
طاهر اقدم با اشاره به تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت فردی، گفت: بر اساس این تعریف، فرد سالم تنها به فردی که از نظر جسمی سالم باشد اطلاق نمی شود، بلکه این فرد باید از نظر روحی و روانی، اجتماعی و معنوی نیز سالم باشد. 
وی در خصوص اهمیت ادای فرایض توسط بیماران بستری شده، اظهار کرد: در کنار مستحبات دین، انجام فرایضی چون نماز و روزه واجب بوده و نمی توان به ادای نماز بی توجه بود. 
وی افزود: عدم تامین تسهیلات لازم برای ادای نماز افراد متدین بستری شده در بیمارستان ها، تاثیر بدی در سلامتی و میزان بهبودی آنان خواهد داشت. 
طاهراقدم در پایان خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر نیز توجه به مسائل دینی وجود داشته و اغلب افراد علی رغم اعتقاد به مذاهب مختلف، به دعا و انجام مراسم مذهبی اعتقاد قلبی دارند.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.