به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این زایشگاه را افزون بر 40 میلیارد ریال ذکر کرد.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: زیربنای ساختمان فیزیکی این زایشگاه بیش از یک هزار و 400 متر مربع است.
وی تصریح کرد: این زایشگاه دارای 14 اتاقLDR (اتاق زایمان) است که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی (مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق نیز برای اعمال اورژانسی زنان است.
ایلامی ظرفیت پذیرش سالانه این زایشگاه را افزون بر پنج هزار زایمان دانست و تصریح کرد: به طور میانگین در هر ماه حدود 420 مورد زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) انجام می شود.
ایلامی همچنین به کاهش محسوس زایمان های با عمل سزارین در سطح استان اشاره کرد و افزود: میزان سزارین در این بیمارستان امام سجاد (ع) از 46 درصد قبل از طرح تحول سلامت به حدود 26 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه هم اینک هشت پزشک متخصص و فوق تخصص در بخش زنان و زایمان و درمان نازایی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: با وجود افتتاح و افزایش میزان تخت های بیمارستانی یکی از نیازهای اساسی در شرایط کنونی تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در بیمارستان ها و مراکز بهره برداری شده است.
وی بیان کرد: همچنین این زایشگاه دارای یک اتاق تحت نظر چهار تخته ،اتاق‌های LDR تک نفره، سیستم احضار پرستار، سالن انتظار، 6 ldr فتال مانیتورینگ، 6 مانیتورینگ علایم حیاتی، 8 سونوکید، 6 صندلی تخت شو، 3 ساکشن پرتابل، 2 الکتروشوک، 2 الکتروکاردیوگرافی، یک الکتروکوتر، یک تخت جراح، یک ماشین بیهوشی و یک سونوگرافی داپلر با پروب شکمی و واژینال است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.