به گزارش خبرنگار ایرنا ، این بیمارستان در سال 1338 از سوی ورثه مرحوم ' علیرضا احمدنژاد ' فردی خیری که نام بیمارستان نیز به نام او ثبت شده در زمینی به گستره بیش از یک هکتار در شهر کتالم رامسر ساخته شد.
این بیمارستان طی سال های گذشته صاحب بخش های جراحی، داخلی عمومی، آزمایشگاه و درمانگاه تخصصی، زنان، اطفال و فوق تخصص گوارش برای ارائه خدمات به شهروندان کتالم ، ساداتشهر ، حدود 30 روستا و پارچه آبادی پیرامون این شهرها و حتی دیگر شهرهای اطرف شد ولی از سال 1385 پس از واگذاری به دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن روند خدمات آن روز به روز ضعیف تر شد و هم اکنون به گفته مردم در آستانه تعطیلی قرار دارد .
ایرنا هفته پیش در گزارشی مشکلات این بیمارستان را به نقل از مردم منتشر کرد و به دنبال آن امروز شنبه دکتر عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای بررسی مشکل به رامسر سفر کرد و در گفت و گو با خبرنگاران گفت : این موضوع در نشستی که با مسئولان ذیربط در شبکه بهداشت و درمان رامسر برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد این دانشگاه مشکلات ان را حل کند.
وی اظهار داشت : اگر نهادی که ناظر و مسئولیت این بیمارستان را بر عهده داشت و به تعهداتش عمل نکرد ، راهکار قانونی وجود دارد در هر صورت ارائه خدمات مطلوب با بهترین امکانات و تجهیزات از خواسته های بحق مردم شهرهای کتالم ، ساداتشهر و حتی روستاهای پیرامون آن است .
شهرهای کتالم ، ساداتشهر و 30 روستا و پارچه آبادی پیرامون آن با جمعیتی دست کم 30 هزار نفر جمعیت ثابت و حدود 2 برابر جمعیت متغییر در ضلع جنوب شرقی و شمالی شهرستان رامسر قرار دارد و ساکنان این منطقه از این بیمارستان خدمات دریافت می کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز امیدواری کرد بزودی نشستی به همین منظور در استان برگزار و تمامی علل و عوامل مشکلات برسرراه ارائه خدمات این بیمارستان شناسایی و برای حل آن راهکار اساسی ارائه شود.
فرماندار رامسر نیز در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد : تمامی موانع و مشکلات این بیمارستان باید بزودی برطرف شود ضمن آنکه دانشگاه آزاد اسلامی نیز اگر طرح و برنامه ای دارد باید ارائه دهد.
محمد آزاد افزود : این موضوع چندین بار با مسئولان استانی مکاتبه شده و امیدوارم با همراهی مسئولان محلی و استانی این دل نگرانی مردم منطقه نسبت به احتمال تعطیلی این بیمارستان رفع شود.
شهرستان با جمعیت بیش از 70 هزار نفری رامسر واقع درغرب مازندران از 170 تخت فعال بیمارستانی، 41 پزشک عمومی ، 47 پزشک متخصص ، پنج پزشک فوق تخصص ، 11 باب داروخانه خصوصی، یک داروخانه دولتی و شش آزمایشگاه دولتی و خصوصی برخورداراست.
7078 / 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.