به گزارش ایرنا سید محمود حسینی روز شنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهر مود افزود: مجمع خیرین سلامت اقدامات خوبی در استان انجام داده که بزرگترین آن احداث بیمارستان بیماری های خاص ایران مهر در بیرجند بود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این بیمارستان امروز بیماران سرطانی نیازی به سفر به استان های دیگر برای درمان ندارند و در مرکز استان درمان می شوند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: در ماه های اخیر سه پروژه بهداشتی و درمانی از جمله خانه بهداشت روستای فنود، خانه بهداشت روستای لانو و مرکز خدمات جامع سلامت شهری مود در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسیده است.
وی عنوان کرد: بانک کشاورزی از ابتدای تاسیس مجمع خیرین سلامت استان مانند یک یاور و رفیق همیشه همراه و همدل این مرکز بوده است.
حسینی اضافه کرد: برای احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهری مود یک میلیارد و 360 میلیون تومان هزینه شد که 700 میلیون تومان توسط بانک کشاورزی، 660 میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مجمع خیرین سلامت تامین شده است.
وی یادآور شد: مجمع خیرین سلامت در شهرستان سربیشه اقدامات خوبی انجام داده است اما برای احداث خانه بهداشت روستای ماخونیک هنوز با مشکل مواجه ایم.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی افزود: برای احداث خانه بهداشت این روستا زمینی به ما واگذار شد که آماده سازی آن 500 میلیون تومان هزینه دارد لذا با توجه به بالا بودن این رقم انتظار مساعدت و همکاری داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم از خیرین به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت یاد کرد و گفت: حوزه سلامت نیازمند توجه ویژه خیران و مردم است.
محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: حوزه سلامت حوزه بسیار وسیع است لذا خدمات مورد نیاز مردم بدون مشارکت مردم و خیرین به خوبی ارایه نخواهد شد.
وی بیان کرد: در این راستا با تدابیر مقام معظم رهبری که فرمودند «بخشی از امر سلامت را به مردم بسپاریم» مجامع خیرین سلامت شکل گرفته است و امروز تحولات زیادی در این حوزه انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با این تدبیر در استان نیز مجمع خیرین سلامت شکل گرفت و امروز به یکی از فعالان ترین و پرکارترین مجمع های سطح کشور تبدیل شده است.
7557* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.