به گزارش ایرنا امیرحسام قزلباش روز یکشنبه در نشست خبری افزود: امسال این بانک در استان توانست در پرداخت تسهیلات در سرفصل های مختلف رکوردشکنی کند.
وی بیان کرد: این تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی از جمله دام و طیور، باغی، زراعی، شیلات و آبزیان، صنایع تکمیلی و فرآوری، بسته بندی و سایر زیربخش های کشاورزی پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات سبب شده میزان تولید در همه بخش های کشاورزی افزایش یابد و تولیدکنندگان از حیث تامین منابع و نقدینگی مورد نیاز از این منابع بهره مند شوند.
وی گفت: بانک کشاورزی خراسان جنوبی با پرداخت این حجم از تسهیلات در سیستم بانکی توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و این افتخاری برای مجموعه شعب و استان است.
قزلباش به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: سال گذشته با دستور مقام معظم رهبری 1.5 میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ چهار و 6 درصد در اختیار چهار بانک عامل قرار گرفت.
وی گفت: از این محل توسط بانک کشاورزی استان 850 میلیارد ریال اعتبار به 393 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شد که بسیاری از طرح ها به بهره برداری رسیده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: از مجموع طرح های ملی نیز تاکنون تسهیلات طرح کشتارگاه طیور در شهرستان فردوس به مبلغ 110 میلیارد ریال پرداخت شده و طرح کشتارگاه دام در شهرستان خوسف به مبلغ 150 میلیارد ریال در مرحله نهایی و انتظار پرداخت است.
وی اضافه کرد: امسال 2 هزار و 153 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 329 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان پرداخت شد که از نظر مبلغ 88 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
قزلباش گفت: براساس مصوبه اخیر مجلس میزان تسهیلات ازدواج برای هز زوج 60 میلیون تومان در نظر گرفته شد که از ابتدای سال آینده توسط بانک پرداخت خواهد شد.
وی به اختصاص اعتبار خسارت ناشی از سرمازدگی اشاره کرد و گفت: در این زمینه یکهزار میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شد که تاکنون بیش از 21 هزار فقره پرونده موفق به دریافت تسهیلات شده اند و 99 درصد این اعتبار پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی افزود: امسال نیز یکهزار میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از سیل به استان ابلاغ شد و در اختیار 2 بانک ملی و کشاورزی قرار گرفت که توزیع شهرستانی انجام شده و بین خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی منابعی ابلاغ شده که از این محل سه هزار و 47 فقره تسهیلات به مبلغ یکهزار و 139 میلیارد ریال امسال در استان پرداخت شد و از نظر مبلغ بیش از 246 درصد رشد داشته است.
قزلباش یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون برای رفع موانع تولید بنگاه های اقتصادی در مجموع 899 میلیارد ریال به 711 بنگاه اقتصادی و تولیدی استان پرداخت شده است.
وی به پرداخت 36 میلیارد ریال اعتبار اشتغال زایی به نهادهای حمایتی توسط بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به کمیته امداد و بهزیستی از دیگر برنامه های بانک کشاورزی است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی مانند خرید تراکتور، کمباین، انواع دنباله بندهای کشاورزی، تجهیز و نوسازی واحدهای طیور و سایر امسال 70 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد که نسبت به پارسال بیش از 31 درصد رشد داشت.
وی گفت: در حوزه عشایر و تشکل های عشایری آسیب دیده از موضوعاتی مانند خشکسالی امسال یکهزار و 187 فقره تسهیلات به مبلغ 250 میلیارد ریال پرداخت شد که با رشد 171 درصدی در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.
قزلباش در ادامه سخنانش به ابلاغ اعتبار بند خ ماده 33 قانون برنامه توسعه ششم مبنی بر بخشودگی سود و متفرعات متقاضیان خسارت دیده کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این زمینه به بانک کشاورزی 380 میلیارد ریال ابلاغ شد که آخرین اصلاحیه مصوبه هیات وزیران در 21 آذرماه به بانک ها ابلاغ شد.
وی بیان کرد: بر این اساس از مجموع 20 هزار میلیارد ریال کشوری 380 میلیارد ریال به بانک کشاورزی استان ابلاغ و از این محل سه هزار و 896 فقره بدهی از بدهکاران تعیین تکلیف شد که 220 میلیارد ریال از آن مصرف شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه این اعتبار تا پایان سال خواهد بود، براساس مصوبه کارگروه کشاورزی و مخاطرات کشاورزی استان مقرر شده فرصت 10 روز داده شود.
وی بیان کرد: در این زمینه افرادی که از طریق کارگروه شهرستانی معرفی شده اند مطالبات آنان تا سقف 150 میلیون ریال تعیین تکلیف می شود لذا باید در اسرع وقت به شعب بانک کشاورزی استان مراجعه کنند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.