به گزارش ایرنا، «زهرا امینی » روز سه شنبه در نشست شورای اداری بهزیستی استان مرکزی درخمین، افزود: خمین تجربه موفقی در اشتغال مددجویان تحت پوشش به خصوص معلولان در استان دارد.
وی ادامه داد: شرکت های تولیدی کفش و شرکت چینی سازی در این شهرستان توانسته اند برای شمار قابل توجهی از مددجویان اشتغال ایجاد کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: نشست شورای اداری این نهاد به دلیل بهره مندی از تجربه های موفق خمین در اشتغالزایی در این شهرستان برگزار شد.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: بهزیستی نهاد حمایتی تخصصی است که 160 ماموریت در حوزه های مختلف زنان سرپرست خانواده، توانخواهان و معلولان دارد.
«احمد طهرانی» افزود: اقدامات خوبی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط این نهاد انجام شده اما سرعت و حجم زیاد آسیب ها می طلبد که اقدامات پیشگیرانه گسترش یابد.
وی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی بعد از مسایل اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
فرماندار خمین تصریح کرد: خیران نیکوکار این شهرستان درحل مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت بهزیستی همواره به دولت کمک کرده اند.
طهرانی تاکید کرد: بهزیستی خمین از تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و روستایی برای ایجاد اشتغال هدفمند استفاده کرده است.
وی افزود: بیشترین سهم تسهیلات اشتغالزایی توسط این نهاد حمایتی جذب می شود.
فرماندار خمین اظهار داشت: کمک های خیران و تسهیلات اشتغالزایی باید مددجویان را توانمند سازد تا از بروز آسیب ها جلوگیری کند.
رئیس بهزیستی خمین نیز در این نشست گفت: زمینه شغلی 52 مددجوی این نهاد حمایتی نیمهاول امسال در حوزه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری فراهم شد.
«اسماعیل خانجانی» افزود: 9میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات 50 تا 200 میلیون ریالی برای اشتغالزایی این مددجویان پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: این تسهیلات از محل تبصره 16 در بخش های کارآفرینی، راه اندازی کارگاه های کوچک، توانمند سازی و خوداشتغالی معلولان پرداخت می شود.
رئیس بهزیستی خمین با اشاره به تخصیص 22 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش ادامه داد: 74 مددجو تاکنون برای دریافت 12میلیارد و 870 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
خانجانی افزود: 17 مددجوی معرفی شده به بانک ها موفق شدند سه میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات ابلاغی امسال دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای ایجاد مشاغلی چون دامداری، مکانیکی، خیاطی، قالیبافی، طباخی، کشاورزی، زنبورداری، ویدئوکلوپ و تولید گل و گیاه به مددجویان متقاضی پرداخت شده است.
هفت هزار نفر در خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
9930/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.