به گزارش ایرنا، دراین نشست که اعضای کارگروه آسیب های اجتماعی از جمله مدیرکل بهزیستی و معاون اموراجتماعی بهزیستی استان البرز حضور داشتند اعلام شد که 17 درصد زنان سرپرست خانوار این استان با دستیابی به خود اشتغالی از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: برای ساماندهی آسیب های اجتماعی در سراسر کشور با تاکید مقام معظم رهبری اقدامات موثری برداشته شده است .
داریوش بیات نژاد افزود: طرح تقسیم کار ملی به دستگاه ها ابلاغ شده که 19 کارگروه برای آن پیش بینی شده است و این طرح به دنبال تصمیمات و اقداماتی موثردر کاهش آسیب و ساماندهی است.
وی ادامه داد: تخصصی کردن فعالیت ها و نتیجه بخشی قابل قبول از اهداف این کارگروه ها به شمارمی رود.
بیات نژاد گفت: باید سازمان ها و نهادها ظرفیت ها و پتانسیل ها را درکنار هم بگذ ارند و دراین زمینه سازمان بهزیستی عضو فعال 15 کارگروه فعال این طرح شده است.
وی اضافه کرد:یکی از مباحث مهم این طرح زنان سرپرست خانوار است که سایر دستگاه های اجرایی از جمله امور بانوان استانداری البرز با همکاری بهزیستی گام های موثری را دراین زمینه برداشته اند.
بیات نژاد ادامه داد: در بحث مشکلات خانواده 10 درصد افراد و اعضای خانواده مقصرشناخته شده اند و بقیه تقصیرها با ساختارهای اجتماعی است که باید همفکری ، هم اندیشی و هم افزایی لازم را داشت.
وی خاطرنشان کرد: امروز دراین کارگروه شیوه نامه طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی – کارگروه زنان سرپرست خانوار توزیع شده است که انتظار می رود اعضا با توجه به این طرح ها و برنامه های مناسبی را دراین زمینه ارائه دهند.
معاون اموراجتماعی بهزیستی استان البرز نیز ادامه داد: دراجرای اصل 44 قانون اساسی 15 کلینیک مددکاری برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.
مهشید موقرادامه داد: همچنین یک هزار و 890 زن سرپرست خانوار از کمک های مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند شده اند.
موقر گفت: یکی از مباحث مهم اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار است که یکی از فاکتورهای اصلی آماده سازی شغلی را دراین زمینه داریم که تفاهم نامه هایی هم برای آن انجام شده است.
وی اضافه کرد: تشکیل و توسعه 14 گروه همیار برای اماده سازی شغلی پایداری جامعه هدف بهزیستی از دیگر اقدامات دراین زمینه به شمارمی رود.
موقر گفت: همچنین دو کلنیک مداخله در بحران در استان البرز برای پییشگیری در طلاق فعال شده است.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.