به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،"دکتر محمدعلی نجفی"،صبح یکشنبه در جلسه"شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر"در جمع اعضای این شورا با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تا جایی حایز اهمیت است که مقام معظم رهبری جلسات 4 ساعته به این منظور تشکیل می دهند،تصریح کرد: همه وظیفه مند هستیم،ناهنجاری های اجتماعی را به پایین ترین سطح خود برسانیم و تکالیف بخشی و استانی را بصورت کامل به انجام برسانیم.
وی در ادامه با تأکید بر تغییر رویه از صحبت به عمل و ورود میدانی برای تحقق دغدغه مقام معظم رهبری در رفع آسیب های اجتماعی گفت: دیگر زمان پژوهش و تحقیق در حوزه مسائل اجتماعی پایان یافته و باید، میدانی وارد اقدام و عمل شد.
نقش پارلمان شهری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خطیر است
استاندار البرز با مهم خواندن نقش شورای شهر در پیشگیری از مسائل اجتماعی در منظر بصری شهر با مصداقی در این رابطه تصریح کرد: اگر پارکی زیباسازی شود اما چهره آسیب های اجتماعی از آن زدوده نشده باشد،نقش اصلی فرهنگسازی در این زمینه که بخش عمده ای از آن بر عهده پارلمان شهری است، چه می شود.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد: باید اقدامات اساسی به ویژه در اماکن عمومی شهر نظیر پارک ها و ... برای زدودن آسیب های اجتماعی صورت گیرد.
دکتر نجفی در ادامه نقش فرهنگسازی صدا و سیما را نیز بسیار مهم دانست و افزود: تولید برنامه های محتوا محور با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی باید بیش از پیش در دستور کار قرار داشته باشد.
شخص مدیر برای تعهدپذیری نسبت به تکالیف محوله در جلسات استانی حضور پیدا کند
وی در ادامه با تأکید بر حضور شخص مدیر در جلسات استانی برای تعهدپذیری در انجام تکالیف محوله افزود: نباید برای انجام برنامه ها اما و اگر آورد، گفت: تکالیف قانونی اعضا باید طبق روال اجرا شود و برای انجام وظایف نباید کمبود امکانات و تجهیزات بهانه کم کاری قرار گیرد.
استاندار البرز با تاکید بر لزوم ارتقا سطح رتبه این در این بخش افزود: با توجه به اعلام آمادگی بهزیستی و معاونت دادگستری با همکاری شهرداری، مکان ایجاد مرکز ماده 16 استان هر چه سریعتر راه اندازی شود.
وی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان را موظف به ارائه گزارش روزانه از روند پیشرفت این طرح کرد.
تشکیل مرکز غربالگری دادگاه درمان مدار،بسیج ستاد مبارزه با مواد مخدر،پالایش فعالیت سمن ها از مصوبات جلسات پیشین بود که در این نشست مطرح شد.
در ادامه این جلسه،نحوه تامین اعتبارات فرهنگی پیشگیری،از سرفصل اعتبارات استانی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین بند 3 ماده 80 قانون برنامه و لزوم پیگیری اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله موضوعاتی بود که در جسله شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
شهرداری و اداره کل بهزیستی نیز از جمله دستگاه هایی بودند که در این نشست گزارش کار دادند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 760138
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.