محمد ابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: برای مقابله جدی و بی امان با پدیده مواد مخدر ابتدا باید بینش ها و نگرش های مسئولان و مردم نسبت به این معضل اجتماعی تغییر کند.
وی اضافه کرد: در این صورت کارها به صورت جهادی پیش می رود همچنین تغییر نگاه مسئولان موجب هدایت منابع مالی به سمت رفع آسیب ها و ناهنجارهای اجتماعی می شود.
وی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی 57 میلیارد ریال اعتبار امسال برای ساماندهی حوزه سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی در مناطق همدان، ملایر و نهاوند پیش بینی شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: هم اینک 12 طرح روبنایی و زیربنایی در مناطق یاد شده در حال اجرا است.
الهی تبار افزود: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی نیز 9 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار در قالب موافقت نامه در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.
وی خطاب به بهزیستی تاکید کرد: تا یک ماه آینده باید مرکز شلتر ملایر راه اندازی شود و درباره راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهرهای جوکار و ازندریان ملایر بررسی های لازم صورت گیرد.
وی فعایت های صورت گرفته در همدان برای مبارزه با اعتیاد را زیربنایی دانست و گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد این استان برای ترک اعتیاد الگویی برای سراسر کشور شده است.
معاون استاندار همدان اظهار کرد: این استان در برهه ای مرکز توزیع، بارانداز و جابجایی موادمخدر بود ولی هم اینک طبق آخرین آمار شیوع شناسی اعتیاد در همدان پایین تر از میانگین کشوری است.
الهی تبار بیان کرد: تغییر نگرش ها و بینش نسبت به معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد در استان همدان اتفاق افتاده است و پیشگیری به عنوان اولویت محوری طرح کرامت مد نظر است.
وی ادامه داد: کسانی که به مراکز درمان سرپایی (ام ام تی)مراجعه کنند در صورت داشتن دفترچه بیمه، رایگان درمان می شوند.
5.5 تن مواد مخدر سالجاری در همدان کشف شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.