به گزارش ایرنا حسن صادقلو روز سه شنبه درنشست بررسی آسیب های اجتماعی استان، از مسئولان دستگاه های عضوخواست پیوست اولویت برای اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرهای استان تهیه و اقدام ها هم صورت گیرد.
وی همچنین بر مدیریت جامع در پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در استان تاکید کرد و افزود: اکنون به دلیل نبود این مهم در امر پیشگیری ، درهم ریختگی و پراکندگی اقدام ها توسط دستگاه ها مشاهده می شود .
استاندار گلستان بر واگذاری تهیه طرح های پژوهشی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مراکز آموزش عالی در استان نیز تاکید کرد و گفت: این اقدام به منظور رصد و نتیجه گیری از فرایند و تاثیرگذاری اقدام های دستگاه های مجری انجام گیرد.

* ضرورت ورود همه دستگاه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار گلستان نیز با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: اقدام در این حوزه مهم توسط یک بخش موثر نیست و همه قوا در پیشگیری از آن در جامعه کمر همت بسته و فعالیت دارند.
علی اصغر طهماسبی افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان نیز سال قبل دستگاه ها از جمله فرمانداران ورود خوبی داشته و اقدام ها را رصد می کردند که نمونه بارز آن کاهش آمار خودکشی با همت دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، انتظامی، فرمانداران شهرستان ها بود.
وی همچنین از رصد ماهانه مفاسد اخلاقی و اجتماعی در شهرستان های استان با همکاری فرمانداران و دستگاه های مرتبط خبرداد و گفت: این آسیب اجتماعی در استان رو به کاهش بوده ،ولی باید از ظرفیت دستگاه های تاثیر گذار از جمله آموزش و پرورش بیش ازگذشته در آگاه دهی به جامعه استفاده شود.
وی همچنین گزارشی از آخرین اقدام های دستگاه ها در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان، برنامه های ابلاغ شده، امضای تفاهم نامه میان استانداری و دستگاه ها و تهیه برنامه های پیشگیری ارائه داد.

*اجرای طرح شهید شوشتری در کاهش آسیب های اجتماعی
فرمانده انتظامی گلستان نیز با بیان اینکه اجرای طرح شهید شوشتری در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر مثبت داشته است، گفت: این طرح حمایت بیشتری را می طلبد.
سردار علی اکبر جاویدان همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی در حوزه اعتیاد با همکاری آموزش و پرورش در گرگان در آینده نزدیک خبر داد.

* پیش بینی 63 میلیارد ریال برای ساماندهی حاشیه نشینی در گلستان
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز ازدر نظر گرفتن 63 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساماندهی حاشیه نشینی و رفع آسیب های اجتماعی در شهرهای استان از جمله گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر در سال جاری خبر داد.
ابراهیم مبارک قدم گفت: این اعتبار در پی ارائه گزارش 85 صفحه ای باز آفرینی استان به ستاد ملی و بازدید از سکونتگاه های غیررسمی در نظر گرفته شد.
وی؛ ایجاد مرکز بهداشتی درمانی در مناطق انجیرآب و قلعه حسن گرگان و سید اباد گنبدکاووس، ساخت 3 سرای محله، ساماندهی سکونتگاه های مسیر رودخانه گرگان رود با ایجاد 5 بوستان ، ایجاد شبکه روشنایی در محله افغان آباد گنبدکاووس را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای رفع آسیب های اجتماعی درسکونتگاه های غیر رسمی در شهرهای استان برشمرد.
به گفته وی؛ دراستان گلستان 350 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس وجود دارد ولی در 5 سال اخیرعلاوه بر این در شهر آزادشهر هم 4 محله سکونتگاه غیر رسمی اضافه شده است.
در این نشست مدیران کل ورزش و امور جوانان و بهزیستی، نماینده دادگستری و دانشگاه جامع گلستان گزارشی از اقدام های دستگاه های خود را در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان ارائه دادند.
طبق گزارش اداره کل دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان در این استان اعتیاد، حاشیه نشینی، خودکشی، طلاق و مفاسد اخلاقی جزو آسیب های اجتماعی دارای اولویت پیشگیری معرفی شده است.
در استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر از اقوام و مذاهب مختلف زندگی می کنند که در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75روستا مستقرند .
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.