مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری از تدوین سند پیشگیری از طلاق در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عطاپور امروز در نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از طلاق که امروز در استانداری برگزار شد ، با اعلام این خبر گفت: تدوین این سند جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی و کارگروه  فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: طلاق بعد از اعتیاد و حاشیه نشینی سومین آسیب اجتماعی اولویت دار استان به شمار می رود که تدوین و تصویب این سند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا تلاش می شود با جلب مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی، اقدامات پژوهشی لازم انجام و با پایش مشخص و برنامه ریزی های لازم در راستای کاهش آمار طلاق در استان قدم هایی برداشته شود.

عطاپور با بیان اینکه برخی اقدامات برای کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص طلاق از سال گذشته آغاز شده و دستگاههای اجرایی به فراخور وظایف و مسئولیت های خود اقداماتی را انجام می دهند اما وجود ستادی برای جلوگیری از دوباره کاری، موازی کاری و هم پوشانی و اجرای اقدامات در یک مسیر نیاز و ضروری است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت طلاق مربوط به علل رفتاری است ، اظهار داشت: می توان با ارائه آموزشهای پیش و بعد از ازدواج ، و با مداخله و مشاوره و همچنین با برنامه هایی برای تحکیم بنیان خانواده برای کاهش آمار طلاق قدم هایی برداشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.