حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی روز شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی به آسیب های پنجگانه اصلی شامل حاشیه نشینی، سکونتگاه های غیررسمی، اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش خطیر سازمان های فرهنگی در کاهش و رفع این آسیب های پنجگانه تعامل هایی با وزارت کشور آغاز شده است و با سفر به این استان شاهد اقدامات خوبی در خصوص حل و بررسی مسائل و مشکلات سکونتگاه های غیررسمی در برخی شهرها هستیم.
وی تثبیت موقعیت و جلوگیری از مهاجرت را یکی از راه حل های گسترش سکونتگاه های غیررسمی بیان کرد و ادامه داد: مقابله با آسیب های اجتماعی با ابزار فرهنگی اولویت برنامه های امسال سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی اظهار کرد: کارکنان سازمان تبلیعات اسلامی سربازان خط مقدم در مبارزه با تهدیدات فرهنگی دشمنان و کاهش آسیب های اجتماعی هستند.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وجود نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی در شهرهای مختلف مرزی گفت: تحرکات غیرفرهنگی در آن سوی مرزهای استان، رسالت و ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی را در اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه مضاعف و سنگین تر می کند.
قربانعلی سعادت ادامه داد: اگر تبلیغات اسلامی درشهرهای مرزی با حساسیت های موجود با عملکرد ضعیف حضور داشته باشد نه تنها تاثیر گذار نخواهد بود بلکه تاثیرات منفی نیز به جا می گذارد.
وی به حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی در برخی شهرهای استان و نیاز این سکونتگاه ها به برنامه های فرهنگی، تبلیغی، دینی و اجتماعی اشاره کرد و نقش سازمانهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی را در این راستا موثر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام خاموشی امروز میهمان مسئولان آذربایجان غربی است.
8135/2093** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.