به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ساوه افزود: انجام برخی اقدامات فرهنگی و زیرساختی به صورت اضطراری در مقاطعی راهگشا است اما چنانچه رفع مشکلات به این فعالیت ها محدود شود، کاری از پیش نخواهیم برد.
وی اضافه کرد: توسعه راهبردهای فرهنگی و زیرساختی، محور ساماندهی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی در مناطق آسیب زا و جرم خیز است.
حجت الاسلام حسینی گفت: بر خلاف حضور افراد ابرومند و متدین در برخی مناطق حاشیه ای و آسیب زا، اما اعتیاد، نزاع و درگیری، طلاق، فقر و بیکاری در این مناطق از مهمترین آسیب ها است و می طلبد این مسائل با حضور هدفمند و برنامه محور دستگاه های متولی و اقشار مردم مدیریت و مهار شود.
وی، یکی دیگر از راهکارهای بهسازی مناطق آسیب زا و مهار آسیب های اجتماعی را در ساوه تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: استقرار نیروی انتظامی مقتدر، عمران و خدمات شهری، احیا و بهسازی مساجد و ابنیه مذهبی، ساخت و توسعه اماکن تفریحی ورزشی، استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اجرای طرح تحکیم در این محله ها نیاز اساسی است.
امام جمعه ساوه همچنین به برگزاری انتخابات اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبری باید قدر این رویداد را دانسته و آن را با برخی ویژگی های اساسی از جمله، سلامت، امنیت، گستردگی و نشاط برگزار کرد.
معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: برنامه جمع اوری معتادان در سطح این شهر و نگهداری انها در مراکز معین، به عنوان یک الگو در استان مرکزی و کشور در دست اقدام است.
محمد بهاروند با تاکید بر حضور تمامی دستگاه ها برای حل مشکلات فرهنگی افزود: برخی از بافت های شهر نیز باید اصلاح و بهینه شود که در این راستا انجام برخی اقدامات عمرانی و زیرساختی ضروری است.
وی با اشاره به سابقه ولایتمداری و دین داری مردم ساوه بیان کرد: با توجه به این مهم، بحران و مشکلات فرهنگی این منطقه از سایر شهرستان ها کمتر است.
وی ادامه داد: دولت ستاد بازآفرینی مناطق حاشیه ای و فرسوده را تشکیل داده که باید در این راستا اعتبارات مناسبی برای ساوه پیش بینی و تصویب شود.
بهاروند گفت: نبود مجوز ساخت و ساز مسکونی موجب محرومیت برخی از شهروندان از امکانات رفاهی از جمله گاز شده بود که مصوب شد افرادی که تا سال 93 نسبت به ساخت و ساز غیرقانونی اقدام کرده اند با مراجعه به کمیسیون ماده 100 شهرداری و تعیین تکلیف واحد مسکونی خود، از این خدمات بهره مند شوند.
شهردار ساوه نیز گفت: حدود 100 میلیارد ریال از بودجه سال جاری این نهاد برای احیا و ساماندهی بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی پیش بینی شده است.
کامران جوادی افزود: برای آغاز کار، باید سه محله فرسوده، تاریخی و غیررسمی شناسایی و به عنوان پایلوت معرفی شوند تا کار احیا و بهسازی صورت گیرد.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ساوه نیز گفت: جمعیت این شهرستان تا سال 76 حدود 80هزار نفر بوده اما در حال حاضر به حدود 280 هزار نفر رسیده که 70 درصد از این رشد جمعیت را قشر کارگری و مهاجر به خود اختصاص داده اند.
سید مهدی حسینی افزود: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر، ساوه 28 منطقه حاشیه نشین دارد که باید در این راستا برنامه ریزی لازم در 2 بعد پیشگیری و بهسازی تدوین و اجرایی شود.
به گفته وی از سال 92 تاکنون حدود 70 درصد ساخت و سازها در ساوه کاهش یافته که این به معنای پیشگیری از وجود مناطق حاشیه ای جدید است اما باید به نحوی عمل کرد که نیاز مسکن در شهر پاسخ داده شود.
در این جلسه در خصوص ارتباط صنایع و دانشگاه های ساوه و راه حل های ایجاد حلقه ارتباطی میان این 2 تبادل نظر شد.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که نقش عمده ای در تولید و اقتصاد کشور دارد.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.