به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه شنبه در همایش تجلیل از مددکاران کمیته امداد استان بوشهر افزود: امروز حوزه تخصصی مددکاری خانواده وظیفه شناسایی و ارجاع کل افراد خانواده مددجو را به عهده دارد و همه خدمات کمیته امداد به مددجویان با نگاه و تشخیص این مددکاران انجام می شود.
وی اظهار کرد: مددکاران خط مقدم خدمات دهی کمیته امداد را بر عهده دارند و اساس کار مددکار در ارتباط با خانواده ها و توانمند سازی آنهاست به گونه ای که با همه افراد از کوچک و بزرگ با سواد و بیسواد و بیکار در ارتباط است و باید آنها را شناسایی و نیاز سنجی کند تا متناسب با شرح حال آنان خدمات رسانی شوند.
لطفی با بیان اینکه امروز جنس فقر و فقر زدایی با گذشته متفاوت است، گفت: مشکلات امروز مددجویان تنها معیشت نیست بلکه مشکلات اجتماعی، خانواده ای، اشتغال و مسکن هم به آنها اضافه شده است و تنها با رویکرد جدید مددکار محوری می توان تا حدودی از این مشکلات کاست.
وی بیان کرد: مددکاران به عنوان نقطه وصل تمام فعالیت های امداد محسوب می شوند که باید به عنوان یکی از حوزه های کلیدی مورد توجه جدی قرار گیرند.
لطفی با بیان اینکه آشنایی با بعضی از آسیب‏‌های اجتماعی مهمترین فعالیت مددکار خانواده است، گفت: بررسی محتوایی مشکلات دختران بازمانده از ازدواج، اعتیاد، طلاق و آماده شدن برای شناورسازی فقر از دیگر وظایف مددکاران امداد است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار کرد: مددکاران باید در کنار شناخت و داشتن اطلاعات کامل و دقیق از شرایط خانواده های مددجو، بر وضعیت و شرایط این افراد اشرافیت لازم را داشته باشند تا ارائه خدمات به خوبی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: یک مددکار خوب باید وقتی تاریخ ورود هر خانواده را یادداشت می کند، تاریخ خروج آن را هم مشخص کند تا هر چه زودتر توانمند شود.
وی خطاب به مددکاران گفت: شما باید به این باور برسید که یک خانواده نباید مادام العمر تحت حمایت کمیته امداد باشند و هنر یک مددکار این است که علاوه بر تعیین نیازهای افراد، از آنان استعداد سنجی کند تا با استفاده از ظرفیت های موجود میان خانواده ها بتوان برای توانمند ساختن آنها استفاده کرد.
لطفی با بیان اینکه تعداد 100 مددکار در کمیته امداد استان بوشهر مشغول به خدمت هستند، یاد آور شد: این افراد وظیفه تحقیق و بررسی وضعیت خانواده ها و نیاز سنجی مختلف آنان از جمله نیازهای اقتصادی، فرهنگی، درمان، مسکن، تحصیلی و سایر خدمات مورد نیاز مددجویان را برعهده دارند که باید به واحدهای خدمات دهی مربوطه معرفی شوند.
در ادامه این همایش چند تن از مددکاران به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان همایش از آنها تقدیر شد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.