به گزارش ایرنا تیم فوق تخصصی موسسه ملی سلامت مرهم به سرپرستی پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی روز سه شنبه در فرودگاه بیرجند مورد استقبال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفتند.
این گروه پزشکی برای ویزیت و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه، فک و صورت از امروز (سه شنبه) تا شانزدهم تیرماه در خراسان جنوبی حضور دارد.
هفت اتاق عمل بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند برای انجام اعمال جراحی شکاف کام و لب، جمجمه و ناهنجاری های مادرزادی فک و صورت در اختیار این تیم جراحی قرار گرفته و تجهیرات لازم نیز فراهم شده است.
گروه مرهم از سال 1387 به صورت رسمی با سرپرستی پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی فعالیت خود را آغاز کرد که در اقدامی خیرخواهانه با سفر به مناطق محروم و دورافتاده کشور و ویزیت و درمان رایگان بیماران باری از دوش مردم برمی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نهم خرداد امسال در نشست خبری گفت: تا این روز یکهزار و 200 نفر برای دریافت خدمات جراحی پلاستیک و عمومی در استان ثبت نام کردند که 974 نفر بومی و مابقی از استان های مجاور هستند.
دکتر کاظم قائمی افزود: افراد دچار بیماری شکاف کام و لب، جمجمه و ناهنجاری های مادرزادی فک و صورت برای ویزیت و درمان می توانند تا 15 تیر ماه جاری با مراجعه به سایت ww.marhamportal.ir ثبت نام کنند.
وی گفت: مراسم اختتامیه بیست و دومین سفر خیرخواهانه تیم جراحی پلاستیک و ترمیمی به استان عصر 16 تیرماه جاری در بیرجند برگزار می شود.
وی اظهار داشت: برای اعمال جراحی پلاستیک و ترمیمی هیچگونه هزینه ای از بیماران اخذ نمی شود اما انتظار است سازمان های بیمه گر ما را یاری رسانند.
افراد پس از ویزیت و غربالگری برای عمل انتخاب می شوند و در روزهای معین به بیمارستان رازی بیرجند برای انجام عمل مراجعه می کنند.
اطلاع رسانی تلفنی به این افراد از طریق تیم اجرایی استانی این سفر خیرخواهانه انجام شده و قرار است روز اول ۲۸ نفر، روز دوم ۴۱ نفر، روز سوم ۴۳ نفر و روز چهارم ۶۵ نفر برای انجام اعمال فوق تخصصی تحت عمل جراحی رایگان قرار گیرند.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.